Hedan Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Har gjort Capture från min Sony HC3 kamera och redigerat i PPro. Har testat ett antal Codec för min export, men det är svårt att finna de rätta inställningarna och avgöra vad som är bäst. Dessutom kostar codecpaketen ganska mycket "MPEg Pro HD", "AspectHD", "Sorenson". Med Adobe Media Codec blir reultatet inte lika bra, men som sagt mycket hänger på inställningarna i respektive codec. Har någon meckat med detta och har några tips, så är jag tacksam 0 Quote
Max_H Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Vad vill du uppnå? DVD, webben, tillbaka till HDV-band etc? /Max 0 Quote
Hedan Posted October 1, 2006 Author Posted October 1, 2006 Jag sparar mycket film på hårddisk (mediacenter) men skapar även DVD. Så det är framförallt dessa två tekniker jag är intresserad av. 0 Quote
filmpro Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 hd på dvd blir väl lite svårt och tillbaka till band funkar förinställningarna från Adobe bra på export->tape men då antar ja att de e till visning på dator eller web vilket ja inte kan svara på då ja själv har samma problem med min hcr-hc1 bara att ja inte riktigt behöver använda till nätet än. 0 Quote
Max_H Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Har rätt dålig koll på Media Center och vilka codecs den gillar men för export till MPEG2 och DVD är det bara att gå via Adobe Media Encoder. Där finns massor av förvalda kvalitetsformat beroende på filstorlek etc. Men ska du visa på projektor eller storbilsskärm etc är kanske Windows Media HD ett bättre val. /Max 0 Quote
Recommended Posts