Gå till innehåll

Animering som ritar sig själv (Typ Nokia reklam)


fscrew

Recommended Posts

Hej!

Undrar om någon vet ett enkelt sätt att skapa en animering över film som växer och typ ritar sig själv som i Nokias reklam där det växer upp schablon blommor på golv tak och väggar som "Rörliga tatueringar"

 

Jag har tänkt använda flash för själva animeringen och vet ej hur jag ska gå tillväga med animeringen eller hur jag på ett lyckat sätt kan överföra det här snyggt på film efteråt.

 

Väldigt tacksam för svar

Tacksam för voodoofilm.org också naturligtvis

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, bra fråga, som säkert många här har olika meningar om.

Animeringen med att rita har ju funnits länge i barnprogram m.m. Det perfekta exemplet är ju gamla linus på linjen och "elefanter och myror". Det du beskriver om Nokia hör till de nya digitala effekterna, t.ex After effects. En ritplatta ska du ha att koppla in till olika program. Flash är fel om du ska överföra till film.

Vilka proram har du ?

Finns nog många på detta forum som har förslag. Själv skulle jag välja After effects för bästa resultat.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svar!

Jag har after effects och premiere.

 

Fick en idé om det här och tänkte att flash kanske fungerade som ett lite mer tidsparande exempel till AE...

Med mer tid att tänka på saken så kommer detta vara animerat på stillbild eller 100% animerat, så det kommer ej vara på rörlig film.

 

Om någon har sett Nokia reklamen som jag skrev om tidigare och kanske vet vad just den "Stilen" på grafik kallas som används i animeringen så får ni gärna höra av er också. IBM's reklamer är också liknande det jag tänkt mig

Länk till kommentar
Share on other sites

Med stil menar jag att f.ex. i reklamen från Nokia så tror jag det är schabloner som är animerade. Menade om någon vet något ställe där man kanske kan få lite inspiration från något liknande som gjorts.

Ursäktar otydligheten. Jobbar natt =/

Länk till kommentar
Share on other sites

Med stil menar jag att f.ex. i reklamen från Nokia så tror jag det är schabloner som är animerade. Menade om någon vet något ställe där man kanske kan få lite inspiration från något liknande som gjorts.

Ursäktar otydligheten. Jobbar natt =/

 

Är det vektorgrafik du tänker på? Vektor baserad grafik är lätt att manipulera med för animation, för att få effekten med att det ritas upp på väggarna skulle jag använda mej av en animerad mask av "rankan".

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det vektorgrafik du tänker på? Vektor baserad grafik är lätt att manipulera med för animation, för att få effekten med att det ritas upp på väggarna skulle jag använda mej av en animerad mask av "rankan".

 

 

Nu tror jag att vi är på samma våglängd!

Rankan är väl så att man skapar en pensel som ser ut som en ranka

som man sedan justerar formen på!?

Jag skall använda vektorgrafik till det här.

 

Tack för hjälpen!

Ska leta vidare på rankan

Postar resultatet här på forumet när det börjar bli resultat.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...