Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har gjort en mall på två hörntänder som jag vill keyframa framför mina egna tänder i Aftereffects. Problemet är bara att det inte ser "äkta" ut. Man ser att tänderna är ett separat lager som ligger framför mina riktiga tänder. Någon som har ett tips på hur man kan lösa detta smidigt??

Postad

Använd löständer. Ärligt talat, digitalt är inte alltid bäst. Det finns inte en chans att du i AE kan göra något som ser ens närmelsevis lika bra ut som äkta vara.

Hela frågeställningen påminner mig om killen på forumet som undrade hur man bäst gjorde en blåtira i AE. Smink hade han visst aldrig tänkt på...

/Jakob

Postad

Astral-om du vill göra effekten i AE:

Lägga in båda lagren. Styr lagren to front/to back i layer. Övre lagret- distort - CC split 2 i effectvyn så kan du öppna munnen och visa vampyrtänderna.

jbergman säger löständer-javisst kan du använda det.

Men den bästa effekten blir i AE. Allt annat blir amatörmässigt barnsligt om du inte ska skapa en rysare a´la Hollywood.

/nils

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...