Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag drog och såg Nacho Libre häromdan. har faktiskt känt mig en aning skeptisk till den från början, mycket pga att Napoleon Dynamite var så klockren men också för att Jack Black har en helt annan stil än Jared Hess.

fast den var faktiskt helt okej. den var inte lika bra som Napoleon som bara var proppfylld av klassiska ögonblick att komma ihåg, men den funkade. Lite störande var det att Jack Blacks side-kick stal alla hans scener, inte illa av en relativ nykomling.

det enda jag riktigt inte gillade med den var när Jack Black började sjunga. Jack Black är rolig, och Tenacious D rockar fett, men när han öppnar truten till musik blir det just Tenacious D och i den här filmen är det en klar stilkrock. Därför funkade det inte.

Men rolig var den.

Posted

Jag gillade faktiskt också den!!! Dock så tyckte jag att fis-skämten kändes aningen överflödiga och passade inte alls in.

SPOILER!

Måste säga att jag garvade riktigt gott när han skulle gå ut med nunnan och banka sidekickens kompisar, för att vinna hennes intresse. Hans poser inför henne var helt enkelt så vedervärdigt, men dock så fantastiskt, roliga.

betyg: 3 tjocka brottare i tights, av fem mjöliga :)