Bra_Jonatan Posted February 7, 2004 Share Posted February 7, 2004 Jag ska börja jobba till en bättre dv kamera snarast..det blir självklart en av canons kameror i den förträffliga x-serien:) jag undrar vad dom största skillnaderna mellan xm2 o xl1s är...inte så mkt skillnad bildmässigt? el? dom skilljer ju sej åt på 10 papp annars 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmanDo Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 JAr ingen aning men ja har filmat en del med XL1:an och ja tycket att den är väldigt skön och ger väldigt fim och bra bild.. Den rekomenderar jag.. men ja e hu inge mestare på sådant heller.. vilken e dyrast?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Jag har ingen koll, men jag kan tänka mig att den senare modellen kan ha bättre ljudmöjligheter. I alla fall Sonys modeller blir bättre på ljudet de modeller som uppdateras. Men jag har för mig att de va nåt liknande, men jag vet inte säkert. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 XM-2 har högre upplösning men jag tror XL-1S har större ccd chip (inte helt hundra på det dock). Den största anledningen att välja XL-1S skulle vara om du har behov av att kunna byta objektiv, vilket inte nån annan DV-kameran i den här prisklassen kan. Objektiv är dock rätt dyra, så ska du inte göra det kan du med gott samvete köra på XM-2. Jag har en själv :). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bra_Jonatan Posted June 3, 2004 Author Share Posted June 3, 2004 okej.. jo jag vet att xm2 har högre upplösning.. men jag har härt att den ändo ger lite grynigare bilder än xl1s.. en bra fördel med xl är ju att den har axelstöd också 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts