Gå till innehåll

VIlken kamera?


Bra_Jonatan

Recommended Posts

Jag ska börja jobba till en bättre dv kamera snarast..det blir självklart en av canons kameror i den förträffliga x-serien:) jag undrar vad dom största skillnaderna mellan xm2 o xl1s är...inte så mkt skillnad bildmässigt? el? dom skilljer ju sej åt på 10 papp annars

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag har ingen koll, men jag kan tänka mig att den senare modellen kan ha bättre ljudmöjligheter. I alla fall Sonys modeller blir bättre på ljudet de modeller som uppdateras. Men jag har för mig att de va nåt liknande, men jag vet inte säkert.

Länk till kommentar
Share on other sites

XM-2 har högre upplösning men jag tror XL-1S har större ccd chip (inte helt hundra på det dock).

Den största anledningen att välja XL-1S skulle vara om du har behov av att kunna byta objektiv, vilket inte nån annan DV-kameran i den här prisklassen kan.

Objektiv är dock rätt dyra, så ska du inte göra det kan du med gott samvete köra på XM-2. Jag har en själv :).

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...