Gå till innehåll

pdx10 eller pd150?


Xtreme Records

Recommended Posts

host host, då tycker jag då inte att Open Water var särskilt snygg eller ens lät bra, men jag rekomenderar ändå 150 då jag kört den under min pågående universitetsstudie... för jag har sett rent fantastiska bilder från den, (om man är förtänksam om ljus och undviker Gain)

 

enda nackdelarna jag sett är... ganska klen vidvinkel (löses med den separata linsen), och servozoomen (det är visserligen en zoomring på kameran men den styr bara en zoommotor så riktigt finfördelade zoomningar går inte). Men annars en helskön 3ccdkamera för den som nöjer sig med SP upplösning. men ett tips är att fixa en vidvinkellins och en separat mic.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mr Malmsten påpekar exakt dom svagheter som finns på pd 150,Undvik gain!

Vidare, mycket är gjort med pd 150in,Kolla tex martin muntes slasher "Camp Slaughter" tycker den är snygg och filmad med pd 150.

Noterade oxo i förslagen du beskrev att det ingår 5 batterier,är dessa stora batterier tex NP-f960 el NP-f970 så är den affären gjuten!

Du vet,dessa "accar" kostar 2000kr styck!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske nån kunde lägga upp ett provklipp i DVCAM kvalité?
Nämnas ska väl också att DVCAM är precis samma format som miniDV om du ser till upplösning, färger, linjer och dylikt. Den enda skillnaden är banden. DVCAM-banden håller bättre och längre har jag för mig. Så, absolut ingen skillnad i kvalitet på det inspelade materialet. Rätta mig om jag har fel.
Länk till kommentar
Share on other sites

ja... man kör ju vanliga minidv i kameran, fasst bandet rullar istället snabbare = mer band per bild = mindre risk för att smuts orsakar framedrops. Upplösning och komprimering och färgomfång är egentligen detsamma mellan miniDV och DVCAM...

 

60 minuters miniDVkasset ger cirka 40 minuters dvcam, båda utan longplay förståss. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...