Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en film jag och några vänner spelade in i andra året på Filborna gymnasium i Helsingborg.

VERUS AMICUS RARA AVIS

en sann vän är en sällsynt fågel.

Leonard has only one friend in the world and that's John he trying to help Leonard with his flashbacks.

Is it worth struggeling the medical attention that he need or should he give up, what would you do ?

Ladda ned filmen (Streaming)

http://img163.imageshack.us/img163/279/bild1ax7.jpg

http://img83.imageshack.us/img83/5157/bild2eo1.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/6024/bild3uq9.jpg

Format: MPEG4

Längd: 06:59

Storlek: 18 MB

Inpspelad: 1-2 Kvartalet 2006

Tacksam för kommentarer!!

Postad

hmm

ja vad ska man säg om denna film. Den hade väl sina bra grejor och sina mindre bra.

För det första så tycker jag att ni skulle haft fler klippbilder när killen var inne hos doktorn. Ni stannar hela tiden på bilden bakom doktorn vilket är rätt störigt när han reser sig upp och sätter sig och hans häck nästan täcker hela bilden(inte nå vidare proffisionellt). Det var också ganska dåligt ljud där inne. Tänk hela tiden på att det måste höras bra. Ljudet är mycket viktigt.

Sedan när killen blir penetrerad av pinnen i slutet tycker jag var ganska rörigt. Igen så tycker jag ni skulle haft fler klippbilder som ex. närbilder på kroppen när pinnen åker in och ut på andra sidan.

Men nu till det jag tycker var skitbra:)

Loggan i början var ju skitfrän! det måste jag säg. Musiken och ljudeffekterna var också mycket lyckade tycker jag. Gjorde ni musiken själva eller? för om ni gjorde det skulle jag gärna vilja ha lite av det..det är Precis sådan musik jag vill ha i min film jag gör nu, men har inte de rätta sakerna för att göra det.

mellan 1-10....6;)

Postad

Var tvungen att avbryta introt och skriva lite...

hmm

Musiken och ljudeffekterna var också mycket lyckade tycker jag. Gjorde ni musiken själva eller? för om ni gjorde det skulle jag gärna vilja ha lite av det..det är Precis sådan musik jag vill ha i min film jag gör nu, men har inte de rätta sakerna för att göra det.

mellan 1-10....6;)

En kvalifiserad gissnig är att musiken kommer från filmen "Den siste mohikanen". Skriven av Trevor Jones :) ska kolla vidare på filmen nu. So far so good.

Postad
Var tvungen att avbryta introt och skriva lite...

En kvalifiserad gissnig är att musiken kommer från filmen "Den siste mohikanen". Skriven av Trevor Jones :) ska kolla vidare på filmen nu. So far so good.

Det stämmer utmärkt :)

Postad

Lite störande att förtexterna och eftertexterna tog ca halva av filmens tid. Ni skulle gjort fler kamaravinklar och bättre ljud. Det var ändå rätt häftiga effekter ni lyckades med. Sen så var kanske inte storyn den bästa med tanke på att jag aldrig hört talas om en 18-årig general, men det var ganska skoj. Bra jobbat

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...