Slajf Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Nu har jag överfört filmen från Dv kameran till datorn genom Adobe Premiere. Filmen är 1.30min lång och är ca 300Mb. Därefter har jag kört in filmen i Virtual Dub 1.6 och lagt in följande filters ( smart och resize). Efter att jag har lagt in filters har jag sparat den som Save As AVI. Nu blev filmen 550Mb stor. Filmen har sedan gått genom DivX och blev plötsligt 15mb stort men jag är inte nöjd med kvaliten. Kvaliten är halvbra!!! Nu skulle jag vilja sätta in filmen i Vegas Video 5.0 och börja jobba med filmen, men har ingen lust eftersom kvaliteen är halvbra.... Hur överför ni filmen från DV-kamera till datorn!? Vilka program använder du ? Vilka steg följer du ? Har du några speciella filters eller knep som gör att man får bättre kvaliteen på filmen!? Jag behöver all hjälp från er! Vill få rätt på fanskapet nån gång! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Du redigerar i råmaterialet som du har fört över från kameran. Du kan redigera direkt i Premiere eller i Vegas. Sedan när du är färdig renderar du antingen direkt därifrån med den komprimeringen du vill ha eller så renderar du okomprimerat och kodar i Virtual Dub istället. Det finns ingen anledning att köra capture i Premiere och sedan redigera i Vegas, då båda är fullgoda capture- och redigeringsprogram. Varför har du två program? 0 Citera
teo Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 precis som lilla_farbrorn säger så har du helt och hållet vänt på redigeringsordningen. det är ju en självklarthet att bildkvalitén blir sämre när man drar den genom så många program som du har gjort, dra in filmen i premiere, redigera filmen i premiere. sen så kan du börja konvertera hur du vill. och, som redan nämts. varför har du två redigeringsprogram, redan där så luktar det kaos på en gång... 0 Citera
jernby film Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 Ja du Slajf Verkar onödigt komplicerat det du håller på med. 1.30min lång film. Kan du redigera i premiere ? Skojar du med oss ? /nils 0 Citera
ash Postad 18 september 2006 Postad 18 september 2006 han måste va ganska rik om han köper premiere till att bara captura i :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.