Hans Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Hej! Jag har nu två skärmar sedan jag köpt en ny. Jag undrar om det finns någon funktion i Premiere för just folk med två skärmar. Jag får upp bild på båda i premiere, men jag vill ju ha den ena till att enbart visa video. Jag vill även ha en liten videobild i min andra skärm där jag även har min timeline. Det finns ju nått som heter reference monitor, men den spelar inte upp video samtidigt som den vanliga... Någon som vet? mvh Hans 0 Citera
ofstudios Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 När du arbetar med två skärman, vilket är riktigt skönt så får du själv flytta fönsterna hur du vill ha dem, och du kan ju sträka ut dem till max om du känner för det, har för visso bara arbetat med final cut pro, men det bör ju vara samma sak. och du skall bara behöva göra det engång sen minns programmet vad du gjort. 0 Citera
BasMartin Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 har du ett dubbelskärms kort! ett grafik kort med två utgångar? om du har det så bor det bara vara en windows inställning! och ja det är en helt annan värld att redigera med två skärmar!! 0 Citera
Hans Postad 11 september 2006 Författare Postad 11 september 2006 Ja, jag har två skärmar, men jag vet inte vilken inställning jag skall göra för att få upp enbart video i skärm 2. hittar bara en som fungerar som en stillbild... 0 Citera
ressigören Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 I Premiere Pro 1.5 fungerade det ju utmärkt, där kunde du flytta om alla fönster hur du ville. Men i 2.0 är det annorlunda, fönstren är mer låsta. Det är lite drygt och jag har inte hittat någon lösing på det hela än, skulle vara schysst om någon visste. 0 Citera
Hans Postad 11 september 2006 Författare Postad 11 september 2006 Jag hitta en bra tutorial för hur man sätter upp det, MEN jag får inte upp min andra monitor där man ska välja den (figur 5 på den länk som bifogas) Vet någon hur jag kan få Premioere att känna av den andra monitorn? jag har följt alla steg i övrigt... http://www.eventdv.net/Articles/ReadArticle.aspx?ArticleID=11801 0 Citera
Hans Postad 11 september 2006 Författare Postad 11 september 2006 Eftersom jag själv hittade lösningen så skriver jag in vad som var fel här... Jag hade ett nVidiakort, så det som behövde göras var punkt 6 nedan. //Hans ATI RADEON 1. In Windows Display Properties, Click on the ‘Settings’ Tab 2. Select the second monitor in the ‘Display’ drop down menu 3. Be sure that the check box “Extend My Windows Desktop onto This Monitor” is UNCHECKED. 4. Select the first monitor in the ‘Display’ drop down menu 5. Click on the ‘Advanced’ button to view the ATI Radeon Settings 6. Click on the ‘Overlay’ Tab 7. Click on ‘Clone Mode Options’ 8. In ‘Overlay Display Mode’ select ‘Theatre Mode’ 9. In ‘Set Video Aspect Ratio To’ select ‘Same As Source Video’ 10. In ‘Display Device Aspect Ratio’ select the aspect ratio of the device you are displaying to 11. Click on ‘Display’ 12. Be sure both monitors are activated and designated correctly as either Primary or Feature Monitor. • nVidia GeForce 1. In Windows Display Properties Click on the ‘Settings’ Tab 2. Select the second monitor in the ‘Display’ drop down menu 3. Be sure that the check box “Extend My Windows Desktop onto This Monitor” is CHECKED. 4. Click on the ‘Advanced’ button to view the nVidia Card 5. Click on the Tab with the nVidia Logo and the model name/number of the card. 6. In the side menu that pops out select ‘Full Screen Video’ 7. In the ‘Full Screen Device’ drop down menu, select ‘Auto-Select’ 8. Apply the settings 0 Citera
Rogge Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 I Premiere Pro 1.5 fungerade det ju utmärkt, där kunde du flytta om alla fönster hur du ville. Men i 2.0 är det annorlunda, fönstren är mer låsta. Det är lite drygt och jag har inte hittat någon lösing på det hela än, skulle vara schysst om någon visste. I 2.0 är det ju mer än bra! Du kan ju flytta Paneler precis hur mycket du vill i PPro 2.0 och tom göra dom flytande om du vill. Var det det du menade och önskade lösning på? 0 Citera
ressigören Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 Installerade 2.0 idag så jag har inte hunnit granska det särskilt noggrant, men om det är som du säger så är det ju jättebra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.