Gå till innehåll

Inköp av Adobeprogram!


pld

Recommended Posts

Hej!

 

Jag redigerar med Avid Xpress Pro och planerar att köpa Adobe After Effects 7.0 och Adobe Creative Suite 2 Premium som innehåller:

 

Adobe Photoshop CS2

Illustrator CS2

InDesign CS2

GoLive CS2

Acrobat 7.0 Professional

Version Cue CS2

Adobe Bridge

Adobe Stock Photos

 

och undrar nu om dessa program (Adobe Creative Suite 2 Premium & Adobe After Effects 7.0) kommer kunna samarbeta? Har hört att Avidprogram och Adobeprogram inte alltid kan vara på samma dator, stämmer detta?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

...och undrar nu om dessa program (Adobe Creative Suite 2 Premium & Adobe After Effects 7.0) kommer kunna samarbeta? Har hört att Avidprogram och Adobeprogram inte alltid kan vara på samma dator, stämmer detta?

Svaret blir ja på första frågan. AE7 ingår i Adobe Production Studio där bla Adobe Photoshop CS2, Illustrator CS2, samt Adobe Bridge ingår. Integrationen mellan programmen är en av Adobe's starka sidor och fungerar fantastiskt bra och du kommer att vara helnöjd. :)

 

AVID vs Adobe på samma dator har jag däremot inget svar på men hoppas att någon annan kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret!

 

Men hur fungerar After Effects 7.0 och Creative Suite 2 Premium med Avid?

 

Kan jag klippa min film i Avid och sedan tanka över det till After Effects och lägga till effekter på filmen och sedan tillbaka till Avid? Man förlorar väl inte någon kvalite genom att göra så eller?

 

Om jag har tagit ett kort med en stillbildskamera som jag vill ha med i en film men vill ändra lite på färgerna på kortet kan man då fixa det i Photoshop och sedan importera in det i Avid och kortet kommer att se ut som det gör i Phototshop även i Avid?

 

Kanske lite konstiga frågor men vill vara säker att det fungerar som jag vill innan jag köper det.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Men hur fungerar After Effects 7.0 och Creative Suite 2 Premium med Avid?

Där kan jag inte ge ett säkert svar på eftersom jag inte provat dom ihop. Vad jag vet och hört så skall det inte vara några problem. :)

 

Ställ frågan i Avid Community Forums så kommer du att få ett mycket bättre och säkrare svar än jag kan ge. Återkom gärna med info ang kompabilitet, om det fungerar bra eller dåligt. :)

 

 

Kan jag klippa min film i Avid och sedan tanka över det till After Effects och lägga till effekter på filmen och sedan tillbaka till Avid? Man förlorar väl inte någon kvalite genom att göra så eller?

Renderar du ut till ett okomprimerat format från Avid och tar in det till AE7 och renderar ut från AE7 till ett okomprimerat format så förlorar du ingen kvalitet.

 

Hade du haft Adobe Production Studio hade du tom kunnat ta filmen direkt från Premiere Pro 2.0 till AE7 och sedan från AE7 till Premiere Pro 2.0 utan att behöva rendera en enda bildruta.

 

 

Om jag har tagit ett kort med en stillbildskamera som jag vill ha med i en film men vill ändra lite på färgerna på kortet kan man då fixa det i Photoshop och sedan importera in det i Avid och kortet kommer att se ut som det gör i Phototshop även i Avid?

Svar ja, kortet kommer att se ut som det gör i Photoshop i Avid.

 

 

Kanske lite konstiga frågor men vill vara säker att det fungerar som jag vill innan jag köper det.

Tvärtom, jag tycker det är mycket vettiga frågor du ställer! :)

 

Adobe har gratis testversioner av sina program som du kan ladda ner och testa i 30 dagar vilket jag varmt rekomenderar då du kan testa allt och se hur det verkligen fungerar "in real life" så att säga. Då kan du testa AE7 ihop med Avid, Photoshop ihop med Avid, mm. :)

 

Här är länken: Adobe - Downloads

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...