Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack för alla svar åter igen... Men problemet finns fortfarande.. Alltså, jag måste ha kommit åt nån knapp eller något när jag "gjorde" kameran! Förstår inte, jag installera även om det.. Samma problem igen:S

Postad

känns som en lite dum fråga kanske... men fungerar klippet i preview? så att det inte helt enkelt saknas keyframes för din virtuella kamera...

Tänker på det nämligen för att när jag först började med AE så tog det ett bra tag att få grepp på hur man handskades med dessa keyframes... pinsamt lång tid faktiskt;)

Jernby - no hard feelings mate? ;) Jag vill ju inte att du ger upp så lätt... :)

Postad

Ja ser helt normalt ut som helst, de har jag skrivit redan. De är BARA när jag renderar ut den!!

Sen sa en polare till mig att de kanske hade och göra med codecsen.. Men vilken/vilka och vart hittar jag en riktigt bra sån?!

Postad
Sen sa en polare till mig att de kanske hade och göra med codecsen.. Men vilken/vilka och vart hittar jag en riktigt bra sån?!

För snart en vecka sedan skrev jag i denna tråd att när bilder kommer ut upp&ner brukar det bero på just codec, och då dom codecs som finns installerade på datorn.

Jag gissade då och gissar nu på att du har ett eller flera sk codec-packs installerade på datorn. Om ja, så är det bästa att avinstallera dom helt eftersom dom som regel alltid ställer till det när dom är installerade.

Postad

jaha ursäkta :P... Ja, men alltså min polare gick in och kollade om han kunna avinstallera dom, men han hittade dom inte. Vart hittar man dom? Och vart hittar jag nya codecs? Hemsida? Måste jag betala för dom?

Postad
jaha ursäkta :P... Ja, men alltså min polare gick in och kollade om han kunna avinstallera dom, men han hittade dom inte.

Betyder det att du har codec-pack/s installerade eller inte?

Postad

renderar du ut till okomprimerad avi eller någon codec? om du inte komprimerar filen alls (vilket jag själv föredrar) så borde inte codec-packen ställa till med någe alls vad jag vet...

Postad

jmalmsten-du verkar inte ge upp att ge råd till nybörjare. Starkt gjort.

Jag har jobbat i AE sen första programmet kom ut. Importerat klipp från Prermier. Alltid DV Pal 4:3 720x576 och exporterat ut det i densamma, uncompessed, och klippt in i Premiere för att sen göra en DVD. Perfekt resultat. Jag har aldrig upptäckt någon kvalitetsförlust.

Kan det vara så att nybörjare "micklar" med inställningar hela tiden istället för att göra bra effecter i AE ?

/nils

Postad

ge upp? nä oftast brukar jag bara säga rtfm och f1... det här problemet verkar skummare än så...

och med erfarenhet i AE... jag har bara kört ae sedan 6.5, och premiere sedan 5... och photoshop 5... och jag har alltid gillat dom och har inte haft annat än handhavandefel i dessa...

lite som när jag skulle börja använda Final Cut Pro i skolan... jag kunde grunderna från Premiere och blev skitglad när jag upptäckte att det fungerade ungefär likadant, men sen kom problemen och jag tänker inte använda programmet igen... jag skyr den som elden. Även fast jag hör hela tiden hur förträffligt det fungerar av alla jag pratar med och läser hur storfilmer klipps som Digital Intermediates i FCP... jag har aldrig varit med om fler bugg-problem i ett program. och ingen hade svar. så jag gav upp hela tanken med FCP...

Men samtidigt... dina svar nils...

Går det att rendera något annat projekt? prova att ladda hem projektfiler från creative cow eller nått och se om problemet kvarstår.

Postad
Vad menar du ?

/nils

att du hade en poäng med tanken att försöka med att börja om... bara för att se om det är projektet eller renderingen som är fel...

det är en nackdel jag har, jag har en tendens att skriva ungefär som när jag talar för mig själv... och då nästan bara halva dialogen. jag kom bara på att du hade nämnt att han skulle prova börja om. och att det svaret ändå har en poäng... som jag förbisåg förut,,, ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...