gorse Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Har ni sett vad mycket nya releaser det kommit på sistone, tex en hel serie kallad 20th Centry classics på CdMedia.nu? Jag köpte The Fly och Return of the Fly för 99 kronor vardera. I butiken fans massa gamla titlar (som jag inte direkt kände igen) och massa boxar med Johnny Wiesmuller som Tarzan, Bogart, och många fler. En hel serie med svenska åssnisse- och liknande filmer har funnits ett tag också. Lite lustigt, för bara nått år sen var det skitsvårt att hitta gamla titlar och nu kommer så många att jag inte har råd att köpa alla. 0 Quote
jmalmsten Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 precis som med min manga-anime erfarenhet då... förr fick man kämpa för att hitta nått, man köpte gammla wendros-kassetter så fort man fick chansen och man var stolt när man kommit över en DVD från staterna med orginaltal... och manga, det köpte man allt av, vare sig det var bra eller inte... för ett tag sedan insåg jag att det inte skulle bära sig... utbudet blev för stort. Och med bredband kom ju sedan också upptäckten av Fansub-kollektiven... så jag kan ju säga att jag lider med dig gorse;) en annan sak jag retat mig på med gamla svenska filmer är att dom visas alltid på så korkad tid på teve... antingen går dom kl 11 12 på dagen när man är på skolan eller så visas dom tidigt som faan så att man inte hinner vakna förrän det är för sent... Jag vill ju se filmerna! men kan inte då! 0 Quote
Recommended Posts