Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan hejsan!

Jag har tre frågor angående:

- Hur fanken gör man slowmotion i Vegas 4?

- Kan man skapa mpeg2-filer i Vegas utan att jag vet det?

- Var kan man hitta plug ins till Vegas 4?

Tacksam för svar,

//Filip G

Posted

Tja!

För att köra slowmotion i vegas, högerklicka på den infogade videon och tryck på Insert/Remove Velocity Envelope, då får du en grön linje mitt i clippet då kan du dra ner den för att det ska gå i slowmotion.

Posted

Hej!

Tack för tipset med slowmotionen!! =)

Jag vet att man kan skapa mpeg2-filer genom att välja filformat - men endast om man har registrerat sin kopia av Vegas. Jag har lånat mitt Vegas genom en kompis, som i sin tur redan har registrerat Vegas åt sig, och jag kan inte registrera igen!

Min fråga var flummig men jag undrade om det finns något sätt utan att ha registrerat sitt Vegas? Finns det?

Väldigt tacksam för svar på det...

//Filip

• 1 year later...
Posted

du får helt enkelt hålla tillgodo med de andra formaten., och senare ev, köpa ett eget exemplar av programmet om du vill använda mpeg2.. men jag rekomenderar vegas 5.0 istället då.. även 6.0 finns, men 5.0 kan du nog hitta billigare. det är inte så stor skillnad mellan de två.

och plugins finns det lite överallt. sök på google. men jag tycker det som finns med vegas nuförtiden är mycket bra redan. man kan göra det mesta, även om det kan ta lite tid..