Gå till innehåll

Slowmotion, mpeg2 och plug-ins i Vegas 4


filipg

Recommended Posts

Tja!

För att köra slowmotion i vegas, högerklicka på den infogade videon och tryck på Insert/Remove Velocity Envelope, då får du en grön linje mitt i clippet då kan du dra ner den för att det ska gå i slowmotion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Tack för tipset med slowmotionen!! =)

Jag vet att man kan skapa mpeg2-filer genom att välja filformat - men endast om man har registrerat sin kopia av Vegas. Jag har lånat mitt Vegas genom en kompis, som i sin tur redan har registrerat Vegas åt sig, och jag kan inte registrera igen!

Min fråga var flummig men jag undrade om det finns något sätt utan att ha registrerat sitt Vegas? Finns det?

 

Väldigt tacksam för svar på det...

 

 

 

//Filip

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

du får helt enkelt hålla tillgodo med de andra formaten., och senare ev, köpa ett eget exemplar av programmet om du vill använda mpeg2.. men jag rekomenderar vegas 5.0 istället då.. även 6.0 finns, men 5.0 kan du nog hitta billigare. det är inte så stor skillnad mellan de två.

 

och plugins finns det lite överallt. sök på google. men jag tycker det som finns med vegas nuförtiden är mycket bra redan. man kan göra det mesta, även om det kan ta lite tid..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...