Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är börjar på ett manus i arbete som är tänk för en novelfilm som vi kommer spela in i vinter.

Manuset e bara på 9sidor och innehållet kanske inte är det mest spännande på länge, men jag är mest intreserad om vad ni tycker än så länge. Fungerar uppbyggnaden, karaktärer, story mm.

det är kanske svårt att svara på med så få sidor men tack endå.

DU, Jag och dem andra..doc

Postad

Intressant idé och skildring av ett barn med låtsaskompis

Du har fått till formatet rätt, men kanske det skulle vara bättre om du inte hade fet stil och storlek 12 på bokstäverna.

Några punkter som reste sig under tiden jag läste ditt manus:

*Pratar inte pojkarna nånting medan de kastar kort i början?

*"KLIPP TILL:" bör vara högejusterad.

*Parenteser som "(dystert)" bör skrivas under namnet på karaktären.

Annars tycker jag att du har gjort ett bra jobb med dialogerna, de låter verkliga ut. Du har också gett personligheter till dina karaktärer vilket också är väldigt positivt.

Postad

Skall börja byta stil och storlek, kändes bara skönt att skriva de så först.

* För att dem sitter och har kul utan ord, dem leker och vi ser att dem har roligt utan prat. Förtexterna skall rulla under denna stund också.

* Fixart de

* Fixar det med

bra att du uppskattade dialogerna.

Postad

Bra manus i sin helhet, men det blir lite segt att läsa igenom. Vet inte om det beror på fetstilen och storleken, eller om du kanske skulle kunnat göra det lite intressantare rent skrivspråksmässigt. Jag har i alla fall svårt att läsa igenom alla sidor utan att göra avbrott och börja pilla med något annat.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...