Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är lite nyfiken på om det är några här på forumet som har sett denna film? och isåfall vad ni tycker om den?

Det var ett bra tag sedan jag såg den nu, men det är en utav de filmer som har satt sig allra djupast i mig på nåt sätt. Jag upplevde den som mycket obehaglig och väldigt psykiskt påfrestande att se på.

Vad tycker ni om denna och liknande filmer?

Jag beställde Michael Haneke-boxen idag också, där bland annat "Funny Games" är med :)

Postad

Jag har sett den.

Och jag måste säga att det var dynga. I alla fall i mitt tycke. Dessvärre var det ett tag jag såg den, men jag minns att den inte var speciellt medryckande. Och därför inte heller störande.

Men det är bara jag :)

Postad

Jag har också sett den, även om det var några år sedan. Tyckte den var väldigt bra kommer jag ihåg i allafall :) , sen får man väl hålla med om att den frambringar många kännslor och är väldigt obehaglig. Men det är väl bitvis därför jag gillar den.

Postad

Den Amerikanska versionen som kommer släppas 2007 har i alla fall grymma skådespelare... och är också gjord av Haneke vilket är bra tecken när det gäller remakes.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...