Guest Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Hej. Jag har bara gjort några scener till min film Heavenraiser som är en parodi av ett antal filmer. (Saw, Hellraiser, Ghost wisperer med mera) Ge mig gärna kritik och så undrar jag om jag ska fortsätta på detta manus eller börja om från början.Manus Till Heavenrasier.rtf 0 Quote
Den som filmar Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Efter jag läst manuset med en stor rynka i pannan måste jag fråga en väldigt enkel sak, men som är grund och botten till allt filmskapande. Vad är syftet med historien? Vad fyller Roger för funktion i filmen? Vad fyller någon av scenerna och karaktärerna för funktion, hur vet man att det är Rogers döda pappa? Hur vet vi att han ens är död? Hittar inte ens en röd tråd som får dem att hålla ihop.. Ursäkta den hårda kritiken... Men varför? 0 Quote
jakethesnake Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Eh? Jag hittar heller inte någon röd tråd... Men den kanske kommer? Jag tycker du ska börja med att skriva ett synopsis så att vi kan läsa hela historian. Först då kan jag säga om jag tycker du ska fortsätta. Tänker lite på hellraiser när jag läste den, kan det stämma? 0 Quote
Guest Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Det är faktiskt mitt första manus.. hehe men ska tänka på vad ni har sagt och fishhead = pinhead (Hellraiser) aldeles riktigt.. Men det viktigaste är ju att Regissören och skådespelarna förstår... 0 Quote
jonkanon Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=9834 Kanske skulle du ta dig en titt på detta. Ser att du är ny så jag är förlåtande nu och styr upp rubriken åt dig, och inlägget kan du själv redigera. Ändrar "Mitt manus(bara början) till Heavenraiser" till "Utkast: Heavenraiser" /jon 0 Quote
Recommended Posts