Jump to content

snöskydd till camera

klarar

Recommended Posts

Hej svejs! jag har sökt lite på forumet för att få fram nått om hur man kan göra ett smidigt snöskydd till kameran. men de jag har fått fram e att de kan bli kondens om man t ex tar en plastpåse på osv.

Är det någon som har erfarenhet av dehär lr ideer på hur jag kan göra ett snöskydd utan att det ska bli kondens. Finns det kanske å köpa någon stans!

Tack för era svar mvh klarar

Kondens blir det när man tar ut kameran från ett varmt rum till kallt eller tvärtom. I vintras när jag kollade mycket bandy pratade jag med en tidningsfotograf och frågade honom om just kondensen. Han sa, stoppa ner kameran i sin väska och ta ut den. När kameran är ordentligt genomkall, ta fram den och fotografera. När det är dags att gå in, stoppa ner den i väskan igen och ta inte fram den igen förän kameran är varm igen.

Skulle tro att en plastpåse inte förändrar situationen för stycket ovan. Men, om det är ständigt under nollan är väl inte snön blöt utan det borde gå lika bra med en tygpåse om man inte vill att stänker snö på kameran?

Skulle tro att en plastpåse inte förändrar situationen för stycket ovan. Men, om det är ständigt under nollan är väl inte snön blöt utan det borde gå lika bra med en tygpåse om man inte vill att stänker snö på kameran?

det där med tygpåsen va inte alls dumt! ska testa det. nu ska det bara komma snö nån jävla gång! =)

Tack för ALLA svar mvh klarar