Jump to content

Lägga till musik i Premiere Elements

anders10

Recommended Posts

Man kan ju inte låta bli att undra över varför dom krånglar till det så otroligt?

I Studio kan en femåring förstå hur man skall gå tillväga! Här får man ju vara dataexpert för att förstå sig på det.

Har laddat ner "audiograbber" nu men det är rena Grekiskan för mig! Lyckades nog tillslut ladda in musiken, men om det blev i "wav"filer det har jag ingen aning om.. Satte in skivan i Media Player och det verkade lättare att förstå sig på!

Frågan är bara hur jag skall göra sen? Hur får jag in muiken i elements?

Vänliga o MYCKET tacksamma hälsningar

Anders

Jag går in på. "lägg till media" / från filer och mappar / sen kommer låtlistan

klicka på en låt/ öppna. Skylt "Importerar fil från flyttbart media" Ny skylt

Mediehämtare eller Avbryt/ klickar på Mediehämtare. Sen kommer jag inte längre. Det går inte att klicka på "hämta media" Knappen är inte aktiverad

Vad gör jag för fel?

Vänligen

Anders

Du har inte kopierat filerna till din dator än.

Sätt i CD i datorn.Audiograbber-ställ in var filerna ska hamna på din dator. Grab/kopiera.När du sen ser att musikfilerna finns i din dator kan du glömma kopieringen och ägna dej åt Elements. Nu ska det gå att importera filer,foto, video och musikfiler.

Videofilen kan du nu dra ner till videospåret och musikfilen till audiospåret i redigeringprogrammet.

/nils

Det här är enklast;

Sätt i CD;n i datorn och öppna Windows Media Player,

sedan så klickar du på Verktyg, Alternativ, Kopiera musik,

väljer mp3 format och du kan också välja vart filerna ska sparas

sedan så stänger du ner den rutan genom att klicka på Verkställ och OK. Sedan så väljer du fliken Kopiera,

bockar i de spår som du vill använda och sedan så väljer du

Kopiera musik.

Sedan ska du gå till programmet och ta in låtarna på samma sätt!

Samuel Renström

Man måste ha media player 10 eller senare för att det skall funka. I tex windows2000 finns inte MP3 som val utan det kostar pengar att köpa till. (!!?)

MediaPlayer 10 snurrar inte på win2000. Nu kommer jag inte ihåg vilkem mediaplayer som kommer med xp, men jag tror att det är 10, men bäst att kolla efter.