Twizz Postad 27 januari 2004 Postad 27 januari 2004 Tja! Är det någon som vet om det går att överföra något jag har på videoband till min dv-kamera så att jag kan köra in det i datorn? Var nämligen med i en musikvideo i somras. Jag har bara videon på band. Men vill ha in den i dator för att bränna ner på vcd. Jag har en Sony trv33e. Den har ju dv-in. Funkar det att koppla videon till kameran? 0 Citera
AndySwe Postad 27 januari 2004 Postad 27 januari 2004 Om din kamera har analog in så ska det funka. 0 Citera
mudoklas11 Postad 23 maj 2004 Postad 23 maj 2004 Har samma problem, och har ingen analog in. Hur gör jag då? Jag har även min film på gammalt analogt band, kan det gå lättare att ta direkt från analog kamera till DV kameran? 0 Citera
orange Postad 23 maj 2004 Postad 23 maj 2004 Det jag skulle gjort vore att ta in i min dator från VHS och sedan ut till DV-kamerna, men alla kanske inte kan det... Om man inte kan eller har analog-in så är nästan ända sättet jag känner till att ha en VHS-bandspelare (mer proffesionell) som har Firewire, det finns, men inte vanligt direkt. Kanske finns något resurscenter inärheten om du har tur... :) 0 Citera
always89 Postad 27 juni 2004 Postad 27 juni 2004 Hur går det till när man för över från VHS till Dv-kamera då? 0 Citera
orange Postad 27 juni 2004 Postad 27 juni 2004 Ja, då gälelr det att man har Analog-in på sin DV-kamera eller så behöver man en VHS-bandare som har firewire ut, men sådana är inget som folk har hemma i garderoben direkt ;) 0 Citera
always89 Postad 27 juni 2004 Postad 27 juni 2004 vadå kopplar man kameran till sin VHS spelare eller 0 Citera
orange Postad 27 juni 2004 Postad 27 juni 2004 Ja, det går. Alltså om din DV-kamera har analog-in så är det antagligen (inte helt säker) RCA uttag. Då gäller dte att man har en sladd som är SCART i ena änden och RCA i andra. Då kopplar man "bara" in SCART-kontakten i videons uttag och sedan RCA-kontakterna i DV-kameran. Så vitt jag vet borde det fungera :) 0 Citera
gogg Postad 28 augusti 2004 Postad 28 augusti 2004 Har du ett tvkort i datorn kan du ju koppla Video spelaren till den och sedan kan du ladda hem Virutal-dub, vet inte bara va man kan ladda hem det, det ska nog funka. 0 Citera
always89 Postad 12 september 2004 Postad 12 september 2004 På vilket läge ska ja ha kameran när jag för över från VHS till min DV-kamera? 0 Citera
orange Postad 12 september 2004 Postad 12 september 2004 antagligen "Play" -mode då det brukar vara det man använder för att titta på det man spelat in :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.