Gå till innehåll

Vegas får min video att hacka när jag...


Film smurfen

Recommended Posts

Nu har det hänt 3 ggr när jag ska fånga in video (via firewire) i Vegas 5.0.

 

Det hackar fruktansvärt mycket efter kanske 2 minuter när jag börjat fånga in video i Vegas 5.

Det har hänt 3 ggr nu. Har aldrig hänt förr.

Är det någon som vet vad felet kan vara så skriv gärna.

 

Tack på förhand mvh Film smurfen

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej. Hur mycket minne har du i datorn?

Vi har en Gig men funderar på att optimera minnnet för att få en jämnare redigering. Vi har problem med att synca musiken till våra klipp när vi redigerar musikvideo.

 

Bör man i första hand maximera minnet (4 gig tex) eller ska man titta på processor, grafik-kort..?

 

(Förlåt om vi stjäl tråden, men det kanske har med samma sak att göra)

Länk till kommentar
Share on other sites

hackar filen när du kör den sen då? det kan även börja hacka för mej också nämligen under capture men aldrig i filen. isåfall spelar det väl knappast nån roll?

Japp, när man spelar upp filen så hackar den på samma sätt, även när jag har renderat filmen hackar det.

%2$s skrev:
Hej. Hur mycket minne har du i datorn?

Vi har en Gig men funderar på att optimera minnnet för att få en jämnare redigering. Vi har problem med att synca musiken till våra klipp när vi redigerar musikvideo.

 

Bör man i första hand maximera minnet (4 gig tex) eller ska man titta på processor, grafik-kort..?

 

(Förlåt om vi stjäl tråden, men det kanske har med samma sak att göra)

Jag har runt 56 GB. På huvuddisken C har jag runt 1 GB. RAM (vet inte vad som menas med RAM.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har man bara tänkt använda ett program - i det här fallet Vegas - är 4GB RAM ganska bortslängt eftersom WinXP och alla program använer 32-bitars adressering. Det innebär att Vegas aldrig kommer att använda mer än 2GB oavsett hur mycket minne det sitter i maskinen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har man bara tänkt använda ett program - i det här fallet Vegas - är 4GB RAM ganska bortslängt eftersom WinXP och alla program använer 32-bitars adressering. Det innebär att Vegas aldrig kommer att använda mer än 2GB oavsett hur mycket minne det sitter i maskinen.

 

Om man använder plugins etc, vad händer då?

Används aldrig mer än 2 gig i win XP?!

 

(vi använder Magix)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...