Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har letat å letat, men får ingen hjälp nå´n stans.. Hoppas ni på detta underbara forum kan hjälpa mig?! Brukar bara vara inne å läsa massor här, men nu äre dags å skriva lite :)

Letar efter en dv kamera med lagringsmedia spelar ingen större roll..

De enda krav jag har igentligen är..

~5000:-

i.link? Lanc?(så jag kan starta kameran med kabelfjärr?)

av in

duglig bild (ska filma med hjälmkamera så det behöver ju itne vara svindyr optik som jag ändå inte kommer använda..) ;)

Hoppas på snabba svar

Postad

Jag fattar nog inte riktigt din fråga. Min Sony HC35e har DV-in, kan fjärrstyras från captureprogrammet (borde kanppast inte vara nått sensationellt?) och har en vanlig trådlös fjärrkontroll som på teven.

Postad

Jag menar en kamera som har lanc och av ingång, jag ska koppla en extern kamera till kameran vid MC åkning.. Och vill ha lanc för att kunna starta filmningen så man slipper klippa så mycket matrial.. Hoppas du hajjar nu ;)

Analog in, inte dv in!

• 4 månader senare...
Postad
Jag menar en kamera som har lanc och av ingång, jag ska koppla en extern kamera till kameran vid MC åkning.. Och vill ha lanc för att kunna starta filmningen så man slipper klippa så mycket matrial.. Hoppas du hajjar nu ;)

Analog in, inte dv in!

Jag har kollat på Panasonic NV-GS300 (med DV-in) & samt en hjälmkamera från http://www.cambike.nu (med AV-ut) Kommer dessa att fungera ihop? och om inte finns det någon adapter lr liknande så man kan konvertera AV till DV-kontakt?

Tack på förhand

//Magnus

Postad

Det räcker inte att byta kontakt.

Du måste ha AV in i kameran, alternativt en extern FW konverter, men då snackar vi överkurs.

Jonasson:

LANC är det väl bara Sony som kör med? Jag antar att du tänker använda Cameye? Riktigt bra grej, särskilt för fallskärmsfilmning (som den ursprungligen gjordes för)

\\Sky

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...