Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man ska föra över från datorn till dv-band, ska man exportera filmen som dv-avi för att sedan föra över detta (resulterar i 3 olika filer pga maxgräns på 4gig för avi) med hjälp av bandare, eller hur ska man göra?

Tacksam för svar.

Postad

Om jag ska föra över till DV-band från datorn (via bandare), ska jag exportera min film som en dv-avi (resulterar i 3 filer pga maxstorlek på 4gig för .avi) eller hur ska jag göra? Aldrig fört över till Dv-band förut, bara till datorn från dv-band.

tack för svar / Mikael

Postad

jobbat i vegas (tyvärr). Programmet har ju ett "capture video" läge, ska man använda detta igen när man ska föra tillbaka? Ska man då bara använda själva källmaterialet (vegas projekt) eller en exporterad dv-fil (3 filer) som man lagt in i vegas?

Postad

Du har väl dv-in i kameran. Inte självklart eftersom det är dyrare tullavgifter för inspelare. Har du det så avänder du print to tape i vegas. filstorleken beror nog på att du kör fat32 på datorn och inte med avi standarden

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...