Busta_rhyme Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Om man har två olika datorer, varav en är billig laptop från SIBA. Den andra t ex en stationär med påkostade komponenter för användning av film osv. När man tankar in film från en DV kamera (Eller Mini DV) och klipper i t ex Premiere Pro eller nåt annat. Påverkas kvaliteten av komponenterna i datorn något fram till den slutliga produkten på DVD? Så som det ser ut nu sitter jag med en billig Acer med AMD komponenter, och klarar att klippa 1timmes filmer på. Men frågan är nu när jag filmar seriösa musikvideos osv. Bör jag investera i en stationär av Kvalitetsskäl eller för bekvämligheten att ha en lite snabbare dator? 0 Citera
MovieSwede Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 Datorn påverkar renderingstiden samt hur snabbt olika applikationer går i redigeringprogramet. 0 Citera
Busta_rhyme Postad 14 augusti 2006 Författare Postad 14 augusti 2006 då handlar det bara om tiden alltså.. hur snabbt den jobbar.. ingen kvalitetsförlust.. 0 Citera
Ayame Postad 14 augusti 2006 Postad 14 augusti 2006 ofta så brukar slutmatrialet hacka om det har hackat sönder i redigeringsprogramet och rendreringen, även fast man spelar upp den på te x DvD skiva. Så en bra dator är väl att rekommendera. 0 Citera
MovieSwede Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 Hur hackar nått sönder i redigeringen? Låter mer som mjukvarufel än hårdvarufel. Visst en bra dator är alltid bra men jag kunde rendera DVD redan med en P2. Det tog lite tid bara. 0 Citera
Ayame Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 [citat=MovieSwede;71837]Hur hackar nått sönder i redigeringen? Låter mer som mjukvarufel än hårdvarufel. Visst en bra dator är alltid bra men jag kunde rendera DVD redan med en P2. Det tog lite tid bara.[/citat] Om du te x har för dålig dator för att spela upp matrialet i den fps klipper håller. 0 Citera
barnholdt Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 [citat=Ayame;71873]ofta så brukar slutmatrialet hacka om det har hackat sönder i redigeringsprogramet och rendreringen, även fast man spelar upp den på te x DvD skiva. Så en bra dator är väl att rekommendera. [citat=MovieSwede;71837]Hur hackar nått sönder i redigeringen? Låter mer som mjukvarufel än hårdvarufel. Visst en bra dator är alltid bra men jag kunde rendera DVD redan med en P2. Det tog lite tid bara.[/citat] Om du te x har för dålig dator för att spela upp matrialet i den fps klipper håller.[/citat] Men det har ju absolut inget med kvaliten på renderingen att göra.. 0 Citera
William Johansson Postad 16 augusti 2006 Postad 16 augusti 2006 Så länge man inte märker någon skillnad själv så ska det nog bara vara att tuta och köra.. hack är ju så att säga en ganska konkret "kvalitetsförlust" =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.