Gussyl Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 DVfilmen är ju som bekant större än vad som syns på tvrutan (Safe margins osv). Finns det nåt enkelt sätt att krympa filmen så att man får med allt? Det gör inget om det blir lite svart i kanterna. Kan man göra det från Premiere eller måste man göra det i AE. Eller kanske via Photoshop kanske? 0 Quote
orange Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Photoshop går det inte i..(är MYCKET krångligt iaf) I aftereffects är det ju lättast, det går att göra i Premiere Pro, men annat vet jag inte... Förstår inte riktigt varför inte hela din bild syns? Det gör den ju alltid för mig...(hmm)...tv-inställning? 0 Quote
orange Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Photoshop går det inte i..(är MYCKET krångligt iaf) I aftereffects är det ju lättast, det går att göra i Premiere Pro, men annat vet jag inte... Förstår inte riktigt varför inte hela din bild syns? Det gör den ju alltid för mig...(hmm)...tv-inställning? 0 Quote
Ior Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 I PPro: Markera klippet -> fliken 'Effects' i Monitorfönstret -> 'Motion' -> 'Scale' 0 Quote
Gussyl Posted January 21, 2004 Author Posted January 21, 2004 Man måste alltå ha Premiere Pro eller After Effects? Det duger inte med 6.5? 0 Quote
Poppe Posted January 21, 2004 Posted January 21, 2004 antigen om du ska exvis expotera i quicktime så kan du croppa bilden vid uttankningen... eller så kan du "zooma" bilden till typ 110-120% Ju mer du gör det. Ju sämre blir det... detta gör du under motion eller transform. /ph 0 Quote
jlee Posted April 20, 2004 Posted April 20, 2004 Testade motion och scale 200%. Kvaliteten blir ju sämre. Är detta en bugg i premiere eller? man måste väl kunna få samma kval som orginal från kameran?? 0 Quote
Pontus Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 Det kan bero på att du kör mer än 1024x768 i upplösning på monitorn 0 Quote
Recommended Posts