Jump to content

Recommended Posts

Posted

DVfilmen är ju som bekant större än vad som syns på tvrutan (Safe margins osv). Finns det nåt enkelt sätt att krympa filmen så att man får med allt? Det gör inget om det blir lite svart i kanterna. Kan man göra det från Premiere eller måste man göra det i AE. Eller kanske via Photoshop kanske?

Posted

Photoshop går det inte i..(är MYCKET krångligt iaf)

I aftereffects är det ju lättast, det går att göra i Premiere Pro, men annat vet jag inte...

Förstår inte riktigt varför inte hela din bild syns? Det gör den ju alltid för mig...(hmm)...tv-inställning?

Posted

Photoshop går det inte i..(är MYCKET krångligt iaf)

I aftereffects är det ju lättast, det går att göra i Premiere Pro, men annat vet jag inte...

Förstår inte riktigt varför inte hela din bild syns? Det gör den ju alltid för mig...(hmm)...tv-inställning?

Posted

antigen om du ska exvis expotera i quicktime så kan du croppa bilden vid uttankningen... eller så kan du "zooma" bilden till typ 110-120%

Ju mer du gör det. Ju sämre blir det...

detta gör du under motion eller transform.

/ph

• 2 months later...
Posted

Testade motion och scale 200%. Kvaliteten blir ju sämre. Är detta en bugg i premiere eller? man måste väl kunna få samma kval som orginal från kameran??

• 5 months later...