Rocken Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Säg att en person har slagit till en vägg med knytnäven, går det att få till sprickor upp längs väggen efteråt? Jag antar att det inte går att (billigt) genomföra på riktigt vid inspelning, så hur gör man i datorn? 0 Citera
Film smurfen Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Ta en penna och rita dit tunna små streck som cr ut som sprickor. Om väggen är fin och snygg ska du helst undvika mitt tips. 0 Citera
Rocken Postad 12 augusti 2006 Författare Postad 12 augusti 2006 Jag tänkte att de skulle dyka upp precis efter smällen, så att man ser hur de ringlar sig uppåt på nåt vis. Men tack ändå. 0 Citera
gorse Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Utan att ha en susning om redigering, men baserat på vad redan läst på forumet; Kan man inte filma väggen utan sprickor, sen rita sprickor med en kolkrita som är lätt att tvätta bort. Sen lägger man väggen utan sprickor som ett första lager och med sprickor som ett andra lager och "suddar" fram hur sprickorna löper över väggen? 0 Citera
Rocken Postad 13 augusti 2006 Författare Postad 13 augusti 2006 Inte för att jag heller kan särskilt mycket om redigering, men det kan gå tror jag. Tack! 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 FIlmen Shaolin Soccer har en väldigt schysst sån effekt inkluderande en läskburk, en fot, & en stenmur, & vad jag vet så var det inte blodigt dyr att göra :-) ....har ett avlägset minne att dom förklarade lite om hur dom gjorde på featuretten som följer mä. 0 Citera
jernby film Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 After effects hoppas jag du har Allt med väggen som du beskriver kan du göra och lite till. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.