kalle112 Postad 10 augusti 2006 Postad 10 augusti 2006 Har problem med att rendera mitt klipp. Varje gång jag renderar så stängs "render-rutan" av sig självt efter några minuter. Klippet är väldigt komplicerat och innehåller 2 st "färg-filter". Det tar ca 50 min för klippet att renderas klart men den avslutas bara efter ca 10%... Har arbetat med det här projektet i flera veckor nu och det är katastrofalt om det inte fungerar... 0 Citera
Pehrbau Postad 10 augusti 2006 Postad 10 augusti 2006 Hej! Det underlättar om du talar om vilket program och vilka filter du använder. Likaså kan det vara till hjälp att ha en aning om hårdvaran. 0 Citera
kalle112 Postad 10 augusti 2006 Författare Postad 10 augusti 2006 Självklart! Glömde det bara p.g.a. stress... Program: Adobe Premiere pro 1,5 Filter: Sephia och Black diffusion Hårdvara: AMD 3200+ 512 MB GEFORCE PALIT Grafikkort 1GB crossair minne sen vet jag inte... 0 Citera
kalle112 Postad 10 augusti 2006 Författare Postad 10 augusti 2006 JA och det har aldrig heller varit något problem tidigare. Jag har ALLTID kunnat rendera ut klipp men nu fattar jag inte vad det är som strular! 0 Citera
kalle112 Postad 10 augusti 2006 Författare Postad 10 augusti 2006 snälla vet någon hur jag kan åtgärda det här eller åtminstone nåt annat ställe jag kan kolla på? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 10 augusti 2006 Postad 10 augusti 2006 Prova att rendera allt utom de där 10% där det hänger sig och se efter om det fungerar, då är det lättare att bena ut vad det är för problem. 0 Citera
Pehrbau Postad 11 augusti 2006 Postad 11 augusti 2006 Om du har renderat tidigare projekt utan problem med samma dator och inställniingar så verkar det underligt. 1 GB RAM borde ju räcka förutsatt att t ex Photoshop inte är igång samtidigt och blockerar en stor del av minnet. Prova med att ta bort båda "filtren" och se om det fungerar att spela i RT utan rendering eller om det behövs rendering då också men att den fungerar. Skulle det fungera kan du ju lägga in det ena filtret igen och prova. Om det klipp som du har lagt "filtren" på är väldigt långt så går det åt massor av minne för att komma ihåg alla bildrutorna. I scratchfiler lagras varje renderad bildruta okomprimerad och det rör sig om flera 100KB per ruta och det är 25 rutor per sekund! En annan sak är att Premieres scratchfiler bör läggas på en annan fysisk disk än C-disken (där du har system och program). Det samma gäller för övrigt också för Windows växlingsfil som används när Windows behöver mer plats än vad ram-minnet tillåter. Som ett sista försök kan du ju ominstallera Premiere. Lycka till! 0 Citera
kalle112 Postad 11 augusti 2006 Författare Postad 11 augusti 2006 Har nu testat mig lite fram och så här gick det: När jag renderar utan filtren så fungerar det. När jag renderar med ETT filter så fungerar det också. Men så fort jag lägger till 2 filter eller fler så stoppas renderingen efter en kort stund. Jag måste faktsikt lägga till 3 filter på det klippet som föresten är ca 10 sekunder långt. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 augusti 2006 Postad 11 augusti 2006 Vad är det för "filter" du använder? Om jag fick gissa fritt så är det nåt piratkopierat plug-in du använder och därför fungerar det inte. Eller så är det ett plug-in som inte är så välutvecklat och fungerar därför inte om man duplicerar det. 0 Citera
kalle112 Postad 11 augusti 2006 Författare Postad 11 augusti 2006 Det är några filter från magic bullet (sephia, black diffusion och en annan...kommer inte ihåg vilken) och jag har tillgång till en laglig version av magic bullet suit! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 augusti 2006 Postad 11 augusti 2006 När jag provade MB, detta var ett bra tag sedan, uppstod nåt sorts bitfel när jag la på flera adjustmentlayers med olika presets med look suite. Använd _ett_ adj.layer och konfigurera det så du får looken du vill ha istället för att lägga på flera. Jag gissar bara, men det kan vara där felet ligger. 0 Citera
kalle112 Postad 11 augusti 2006 Författare Postad 11 augusti 2006 [citat=lilla_farbrorn]När jag provade MB, detta var ett bra tag sedan, uppstod nåt sorts bitfel när jag la på flera adjustmentlayers med olika presets med look suite. Använd _ett_ adj.layer och konfigurera det så du får looken du vill ha istället för att lägga på flera. Jag gissar bara, men det kan vara där felet ligger.[/citat] Vet inte om jag förstått riktigt vad det är du menar?! Ska jag alltså lägga till endast ETT filter på mitt klipp och försöka konfigurera det filtret istället för att lägga till 3 st på samma klipp? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.