Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska under hösten spela in en hösten och sedan ska jag även anlita någon att göra 3D-effekter i filmen. Men då är frågan, vad är ett skäligt pris för animationer?

Vad jag är ute efter i det här fallet är en helikopter som flyger in över en brinnande stad. Staden är filmad IRL men eld, helikopter och sådant är då datoranimerat.

Är kanske lite svårt att svara på en sån här fråga men om någon kanske har erfarenhet av att betala för att få några 3D-effekter gjorda kanske ni kan berätta vad ni betalade och vad ni betalade för? Man vil ju inte betala för mycket lr. för lite ;)

Postad

Klart man vill betala för lite!

Nåt sådant är inte svårt att göra. En blanding av particle illusion och Poser6. Skulle jag betala för nåt skulle det vara helikopter-modellen.

Postad

[citat=Mega99]

Nåt sådant är inte svårt att göra.[/citat]

Det beror väl på hur bra det ska se ut. Fotorealism skulle inte jag påstå är lätt att få fram.. men det beror ju även på hur väl helikoptern ska synas osv

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...