TomStac Postad 30 juli 2006 Postad 30 juli 2006 Jag undrar om man kan importera mp3 filer till Premiere 6.0? Jag kan inte hitta några referenser till detta i manualen. Premiere 6.0 hanterar inte CD-filer direkt utan man måste konvertera dessa till WAV eller AIFF. Är det någon som känner till ett freeware eller billigt shareware program som hanterar sådan konvertering? 0 Citera
jbergman Postad 31 juli 2006 Postad 31 juli 2006 Att importera mp3-filer till Premiere 6 fungerar ett litet tag men kraschar sedan hela projektet. Det är bäst att låta bli. För att dra in ljud från cd skaffade jag någon gång för länge sedan programmet Audiograbber som funkade fint. Det var någon demoversion, men den klarade allt som behövdes. Om du inte hittar något bättre kan det vara värt att testa. /Jakob 0 Citera
TomStac Postad 31 juli 2006 Författare Postad 31 juli 2006 [citat=jbergman]Att importera mp3-filer till Premiere 6 fungerar ett litet tag men kraschar sedan hela projektet. Det är bäst att låta bli.[/citat] Kan man konvertera en mp3-fil till WAV eller AIFF? 0 Citera
barnholdt Postad 31 juli 2006 Postad 31 juli 2006 [citat=TomStac]Kan man konvertera en mp3-fil till WAV eller AIFF?[/citat] Ja det kan man, det är inga problem. Filen blir ganska stor men man slipper att redigeringen håller på att säcka ihop under trycket för att handskas med den hårt komprimerad mp3-filen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.