aion Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Skall börja på KYTV till hösten och tänkte förbereda mig lite genom att öva på lite redigering i Avid, dock har jag ingenting att redigera... Kan någon tipsa en hemsida vart jag skulle kunna hitta lämpligt material att redigera (dock inte löjliga små klipp a la 30 sec) gärna lite längre sekvenser utan klipp. Tack på förhand Alexander 0 Citera
Eibon Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 du har säkert nån piratfilm på datorn eller nån tv-serie eller nåt liknande. för att lära sig programmet behöver du ju inga ordentliga klipp för att klippa ihop en historia. ta in vilket videomaterial som heslt och testa klipp om en scen eller kasta runt saker och testa dom olika funktioner som finns. 0 Citera
jmalmsten Postad 2 augusti 2006 Postad 2 augusti 2006 Die Hard dvd'n har en funktion där du får klippa om ett par scener;) men som sagt... är det bara för övnings skull kan du ju ta en rippad dvd (från din egen samling med lagligt köpta dvd's förståss;)) och klippa om den till en helt annan innebörd... precis som när dom klippte om The Shining till en trailer till en romantisk komedi:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.