taktikal Postad 24 juli 2006 Postad 24 juli 2006 har precis gått från premiere till finalcut. Trodde övergången skulle flyta på men det verkar fungera lite annorlunda. Jag ska göra en vanlig capture. Jag har ett fullt Dv band med massor av olika klipp. Hur gör jag för att få in hela bandet med alla scener som olika filer bara genom att trycka på capture som jag tidigare gjorde i premiere. ? Jag vet inte vad logging är och vill helst inte gå på det. tacksam för hjälp.. ! 0 Citera
barnholdt Postad 24 juli 2006 Postad 24 juli 2006 [citat=taktikal]har precis gått från premiere till finalcut. Trodde övergången skulle flyta på men det verkar fungera lite annorlunda. Jag ska göra en vanlig capture. Jag har ett fullt Dv band med massor av olika klipp. Hur gör jag för att få in hela bandet med alla scener som olika filer bara genom att trycka på capture som jag tidigare gjorde i premiere. ? Jag vet inte vad logging är och vill helst inte gå på det. tacksam för hjälp.. ![/citat] Hade jag varit du skulle jag definitivt kikat närmare på logging och batch capture. Även läst instruktionsböckerna. (jag vet man kan stirra sig blind i dem, de är ju sä jäkla många till det programmet) 0 Citera
taktikal Postad 24 juli 2006 Författare Postad 24 juli 2006 barnholdt : jag vet.. jag har också läst manualen och det är mycket och lite för mycket teknik för att jag ska gilla det.. enklast vore om de bara skrev.. så här gör du för att få in hela bandet i en fil.. så här gör du för att få alölt upp delat.. och skippa allt jibbrisch bullshit hitech snack.. eller bäst vore.. en manual för snabb enkel problemlösning.. och en mer djupgående om man måste hålla på med mer invecklade detaljer.. 0 Citera
barnholdt Postad 24 juli 2006 Postad 24 juli 2006 [citat=taktikal]barnholdt : jag vet.. jag har också läst manualen och det är mycket och lite för mycket teknik för att jag ska gilla det.. enklast vore om de bara skrev.. så här gör du för att få in hela bandet i en fil.. så här gör du för att få alölt upp delat.. och skippa allt jibbrisch bullshit hitech snack.. eller bäst vore.. en manual för snabb enkel problemlösning.. och en mer djupgående om man måste hålla på med mer invecklade detaljer..[/citat] Jag köpte denna http://www.rippletraining.com/getting_started_in_final_cut_pro.html sen fick jag mera grepp om både FCP och texten i alla de manualer som följer med. Har du en separat DVD-spelare som står nära din editeringsrigg är även den DVD som följer med FCStudio ok. 0 Citera
Vandraren Postad 24 juli 2006 Postad 24 juli 2006 [citat=taktikal]barnholdt : jag vet.. jag har också läst manualen och det är mycket och lite för mycket teknik för att jag ska gilla det.. enklast vore om de bara skrev.. så här gör du för att få in hela bandet i en fil.. så här gör du för att få alölt upp delat.. och skippa allt jibbrisch bullshit hitech snack.. eller bäst vore.. en manual för snabb enkel problemlösning.. och en mer djupgående om man måste hålla på med mer invecklade detaljer..[/citat] Det där låter väldigt konstigt eftersom det i manualen just finns en sån sektion. Dessutom om nu har köpt FCP lagligt vilket jag börjar betvivla så fick du ju med dig ett par extra DVD där du har bra övningar att träna på. Men som sagt, så får man ju bara dom om man har köpt programmet 0 Citera
Mariabild Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 Hej! Jag tror jag har svaret, men det är lite rörigt att skriva här :-) Hör av dig igen om du fortfarande behöver hjälp så kan vi kanske lösa det ihop. Men som sagts tidigare, det står i manualen! /Maria 0 Citera
Jonas Nyström Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 Gör så här: Sätt i bandet. Starta Capture. Starta bandet, Klicka på "Batch capture". Kom tillbaka en timma och fem minuter senare - så har du allt på på hårdisken. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.