LastonFilm Postad 21 juli 2006 Postad 21 juli 2006 En pojke... En drake... En värld av äventyr... "Den fattige bondpojken Eragons liv förändras helt när han en dag hittar en vacker blå sten som visar sig vara ett drakägg. Ägget kläcks och drakungen Saphira och Eragon blir i vänner i hemlighet. Från den dagen knyts deras öden för alltid till varandra." - adlibris.se Författaren Christpher Paolini började skriva denna första del i sin trilogi Arvtagaren då han blott var 15 år. Idag sex år senare har han kommit ut med den andra delen Äldste och skriver för tillfället tredje och sista. Men, detta är ju såklart ett forum för film och inte böcker. Nästan direkt efter att Eragon hade kommit ut i bokform, och sålt i miljontals ex, köpte 20th Century Fox filmrättigheterna till boken. Det har varit väldigt tyst om filmen, men vissa saker har bolaget avslöjat. T ex skådespelarna: nykomlingen Edward Speleers - Eragon Sienna Guillory (Resident Evil: Apocalypse) - Arya Garrett Hedlund (Troy) - Murtagh Djimon Hounsou (The Island) - Ajihad Jeremy Irons (Kingdom of Heaven) - Brom John Malkovich (The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) - King Galbatorix Robert Carlyle (The World is Not Enough) - Durza m. fl. Eragon kommer troligtvis att vara med och slåss om årets storfilm, beroende på hur bra/dåligt den är gjort. För tillfället hinner jag inte skriva mer, men jag hade med denna nya tråd tänkt mig en officiellt Eragon 2006-tråd för de som gillar boken och är intresserade eller nyfikna på filmen. Biopremiären är alltså i år den 15 december. Storbild på skådespelarna som jag nämnde här ovanför: http://www.ksymena.pl/Plakaty/22%20paz%202005/004.jpg Wallpaper (samma bild, fast annan kvalité och kanter): http://www.shurtugal.com/images/wallpapers/movie3-1024x768.jpg 0 Citera
_nemo_ Postad 21 juli 2006 Postad 21 juli 2006 Finns även en Behind-the-scenes-featurette om filmen. Och ärligt så är jag inte speciellt imponerad av det man får se. http://www.youtube.com/watch?v=WG_tBJ4j0HE&search=eragon 0 Citera
jmalmsten Postad 21 juli 2006 Postad 21 juli 2006 hmmm var länge förvirrad över affischen e-et var så konstigt så jag funderade på om det var meningen att det skulle vara ett d - för att uttalet skulle bli dragon... (antar att det är avsiktligt...) jo det kommer lite fantasyfilmer från over där, just nu, och än så länge är jag inte imponerad... visserligen får jag vänta med att se trailern och featuretten tills jag kommer åt en dator med vid-snöre... men en annan film som intresserar mig mer är 300 som handlar om de tre hundra spartanerna som under kung Leonides höll tillbaka tusentals perser. Men jag blev inte imponerad av det visuella, även fasst sin-city-frank-miller står för förlagan. (slaget är ju sant. men deras vy om den säger dom att dom tagit från franks seriealbum) men jag får väl återkomma med en åsikt som grundar sig på eragon och inte på tidigare misslyckanden när jag sett trailer och bakom kulisserna. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.