Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ok, satt och sökte över hela IMDB efter en serie eller film, som jag såg för ett par år sedan, dock utan resultat.

Tänkte att det kanske finns någon här på forumet som har en aning vilken det är.

Jag minns inte så mycket, men hoppas att det lilla jag kommer ihåg är tillräckligt.

Ok, serien/filmen handlar om ett gäng astronauter och deras träning inför olika uppdrag. Den utspelar sig i nutid. Kommer ihåg att det var en pub på flygbasen där de var stationerade och att huvudpersonerna hängde ganska så mycket där.

Jag har för mig att Adam Baldwin och Bobby Hosea var med. Är dock osäker på Adam......

Jag vet att det inte är "From Earth to the Moon". Det skulle kunna vara "Pensacola: Wings of Gold", men jag är nästan övertygad att den handlade om astronauter.......

Någon som känner sig manad och vet vilken serie/film jag svamlar om, please share the info......

Posted

[citat=Spartacus]Hmmm, känner igen upplägget när du nämner baren och hela astronauttjafset. Dock är det nog inte Pensacola, det var väl om stridspiloter o.s.v?[/citat]

Jo det stämmer, men det känns som den enda serien som passar in på de både skådespelarna jag nämnde tidigare, eller ja en av dem iallafall.

Nope det är inte Apollo 13, inte Space cowboys och inte serien av Tom Hanks("From Earth to the Moon"). Men tack för förslagen iaf.

[citat=trancedanne]en pub på en flygbas? haha låter konstigt[/citat]

Ja visst gör det. Men jag har för mig att de hänger ganska så mycket där, så den verkar ha en hyffsat viktig roll.....