ThirddOracle Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Hur gör jag det? Jag har spelat in en film där mitt band spelar musik samtidigt som jag filmar. Jag filmade sedan lite på fina landskap etc. Nu vill jag att musiken från det jag filmade i kyrkan ska börja när jag filmar landskapen och inte att musiken ska börja när de börjar spela på filmen. Förstår ni? Jag arbetar i Premiere Pro 2.0. Jag vill liksom flytta musiken så att den börjar innan själva filminspelningen!Hur gör jag det? Video och ljud är länkade för mig i Premiere Pro 2.0 och så fort jag vill flytta ljudet så följer videon med. 0 Quote
Santafantasma Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 högerklicka på klippet och välj unlink audio & video...och vips sa det så var grädden färdig... ;) 0 Quote
ThirddOracle Posted July 11, 2006 Author Posted July 11, 2006 Tack nu gick det!!!Du räddade dagen för mig!!! :) 0 Quote
deerel Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 Vill du inte förlora synk så kan du alltid lägga landskapet på videospår2 och stänga av ljudspår2. Vill du sen att man ska se bandet så klipper du bort från spår2 så bara videospåret med bandet ligger just där du vill att de ska synas. Shit så enkelt att göra med svårt att skriva ;-) 0 Quote
Recommended Posts