Creator Postad 29 juni 2006 Postad 29 juni 2006 Jag har ett problem som händer varje gång jag exporterar någonting från min dv-kamera till datorn och Pinnacle Studio 9 plus. Det som händer är att det blir ränder på materialet. Har jag fel inställningar eller? Hoppas ni förstår vad/hur jag menar och att ni kan hjälpa mig bli av med ränderna. Tack på förhand, Martin 0 Citera
Eibon Postad 30 juni 2006 Postad 30 juni 2006 menar du att du tankar in material från kameran? Tycker det låter som ett interlacing problem 0 Citera
ash Postad 30 juni 2006 Postad 30 juni 2006 japp. sök på interlace eller deinterlace i forumet 0 Citera
Creator Postad 30 juni 2006 Författare Postad 30 juni 2006 Mm, sökte lite mer efter jag hade gjort inlägget, men det var svårt (tyckte jag) att hitta någon lösning. Vissa skrev att det fanns program som tog bort det, men jag har bara Pinnacle Studio 9 plus så. Inte finns det vad jag vet någon deinterlace i det programmet, eller? 0 Citera
Eibon Postad 1 juli 2006 Postad 1 juli 2006 frågan är varför du får dom problemen överhuvudtaget, såna problem har jag bara fått vid exportering av en film..inte då jag tankat från kamera/bandare. Finns det inga inställningar för capture? 0 Citera
Rolle_B Postad 1 juli 2006 Postad 1 juli 2006 Hej Creator Samma problem hade jag med min förra dator. Prova att tanka ner VirtualDub. I detta program finns ett DeInterlace filter som fungerar väldigt bra, för mig i alla fall. Lycka till 0 Citera
Creator Postad 24 juli 2006 Författare Postad 24 juli 2006 Hej igen. Jag har nu tankat hem VirtualDub, men jag har ännu inte lyckats exportera materialet från DV-kameran till själva programmet/datorn. Har kollat i Help-delen och lite överallt i programmet. I Capture Mode>Capture finns det en knapp som heter Capture Video men den är i ljusare färg än de andra knapparna som jag tyder som att den inte är tillgänglig för tillfället. Innan exporterade jag genom Pinnacle Studio 9 Plus. Snälla hjälp mig... 0 Citera
Creator Postad 28 juli 2006 Författare Postad 28 juli 2006 Jag var inne på Virtualdubs hemsida o där hittade jag möjligen lösningen: Där verkade det som att man inte kunna exportera från kameran/importera till datorn med en Firewire-kabel, om man inte hade ett speciellt program. Från FAQ: en på deras hemsida: VirtualDub says I don't have a capture device, but I know I have one. VirtualDub needs a Video for Windows capture driver to capture. Most Firewire (DV) devices do not provide a VFW driver, and thus cannot be used by VirtualDub at all. Also, ATI appears to be shipping their current devices with a WDM (Windows Driver Model) driver only; this can be used indirectly by VirtualDub through a Microsoft wrapper, but it is crippled in functionality and it also appears that the wrapper is buggy. The wrapper will show up as "Microsoft WDM Image Capture (Win32)." If it works for you, great. Är det så? Om det är någon som använder VirtualDub och importerar till datorn med Firewire-kabel kan denne väl skriva det här? Och även hur denne gör. Tack på förhand 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.