Tobbger Postad 21 december 2003 Postad 21 december 2003 Om ni kollar under denna länk så hittar ni en film längst upp som heter "Silent Heroes: The Story". I slutet utav denna filmen så kan man få se en text-effekt som är über-snygg! När man ser hur solljuset skiner igenom texten. http://www.silentheroes.se/movies.php Någon som vet vad denna effekt heter och i vilket program man kan göra det? 0 Citera
schönis Postad 22 december 2003 Postad 22 december 2003 Du kna använda i princip vilket 3D program som helst... typ Maya eller 3D studio MAX.... 0 Citera
Tobbger Postad 22 december 2003 Författare Postad 22 december 2003 Kan du sånt? Eller finns det inget program som har en mall av något slag? 0 Citera
Ior Postad 22 december 2003 Postad 22 december 2003 De har använt Twixtor (www.revisionfx.com/rstwixtor.htm). En mycket trevlig plugin till AE, en av mina favoriter faktiskt. :) 0 Citera
Tobbger Postad 22 december 2003 Författare Postad 22 december 2003 Det finns inget annan plug-in till t ex Final Cut Pro, iMovie eller liknande. Skulle gärna vilja ha Premiere och AE, men är man b-filmare så vet ni ju hur det blir med sånt. Kör med pappas program eftersom att han jobbar med sånt. EDIT: Oj, märkte att AE-plug-in också funkade på Final Cut. Men är det gratis att ladda ner den här demo-versionen och hur mycket får man göra på den? 0 Citera
Ior Postad 23 december 2003 Postad 23 december 2003 Hur mycket man får göra? Du får väl göra allt du kan göra... Jag minns inte vilka begränsningar det är i demot, om det är vad du menar. 0 Citera
Tobbger Postad 23 december 2003 Författare Postad 23 december 2003 Men hur gör man då? Lägger man till text i timelinen (på Final Cut Pro), och sen? 0 Citera
Ior Postad 23 december 2003 Postad 23 december 2003 Om det går till på samma sätt i FC som i AE har jag ingen aning om, men i AE gör man såhär: 1. Skriv lite text. 2. Applicera Twixtor. 3. Mixtra med inställningarna tills du är nöjd (färg, ljusstyrka etc.). För att få ljuskällan att åka lägger du in keyframes för "Source point". 0 Citera
Ior Postad 26 december 2003 Postad 26 december 2003 Ursäkta så fruktansvärt mycket! Jag måste haft totalt hjärnsläpp eller något liknande när jag skrev de tidigare inläggen. Den plug-in du söker är Shine (www.trapcode.com/products_shine.html) och ingenting annat. Demo och tutorial finns på www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_ppro_shine.htm 0 Citera
Tobbger Postad 29 december 2003 Författare Postad 29 december 2003 Är det bara kompatibelt med AE eller vilket program som helst? 0 Citera
Ior Postad 30 december 2003 Postad 30 december 2003 Det står på sidan... Shine funkar i AE, PPro och Combustion. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.