Gå till innehåll

Videokameror


Recommended Posts

Det finns ju många olika sorters videokameror och i alla olika prisklasser numera, så jag skulle vilja att någon redde upp det här för mig. Vilka olika tekniker finns det? (..i 0-10000 kr klassen). Och vad är är de största skildnaderna mellan dom? För och nackdelar osv.

 

Vad ska man tänka på nä man väljer videokamera? Blir det det olika kvalite på de olika teknikerna?

 

Skulle vara underbart om jag någon kunde reda ut det här. :)

Tack på förhand!

Andreas Hurtig

Länk till kommentar
Share on other sites

hej andreas, välkommen!

 

Det finns gott om trådar i froumet som är till för videokameror. Sök runt lite där så kan jag garantera att du kommer hitta många tips, ifall du ska skaffa HDV eller satsa på 3CCD osv.

 

Mitt tips (inte på någon pryl utan ett delande av erfarenhet) är att köpa en kamera (när du vet mycket och är insatt om vad allt innebär (t.ex. att digital zoom är helt ovesäntlig)) från en butik eller hemsida som bara pysslar med film och foto. Prislappen kan sjunka rejält från ställe till ställe på samma kamera (ha med i tankarna att shopping på internet blir krångel om kameran börjar krångla och du måste skicka tillbaka den)

 

kila iväg till "Videoteknik" forumet, sök och fördjupa dig i vad allt handlar om.

Lycka till

Mvh Jacob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...