Jump to content

Recommended Posts

Posted

hur bär man sig åt om man arbetar i premiere och vill att ljudet ska sjunka i hastighet? jag vill inte något ryckit resultat utand ljudet ska på ett "mjukt" sätt övergå till lägre hastighet.

Posted

Hej..:)

Jag arbetar inte i premiere, men jag tvivlar på att du kan skapa en sågan effect. Eller du kan väl med att dra ner hela klippets hastighet inkl. ljudspår. Men då kommer det att låta så fruktansvärt att du önskar att du aldrig prövat.:D

Man kan lätt skapa en sådan effect i ett program som är menat till ljud editering, med en speciell tanke på Logic, Reason, Cubase..ja du fattar:P

Allt som krävs att du använder dig av en automation data, som ger dig möjlighet att bestämma när och hur snabbt ljudet skall pichas ner..:)

Posted

I rutan där du sänker hastigheten finns en lite ruta där det står "maintain audio pitch" Markera den och prova dig fram. Var det så här du menade?

(funkar bara med Premiere Pro)

Posted

kopiera ljudspåret, sänk hastigheten till varfri fart och låt det "fejda" in i orginalspåret, då får du en mjuk övergång. det är lite pilligt men det går utmärkt att göra i premiere.