Jump to content

Någon idè på kamera under 5000kr

odinlundin

Recommended Posts

[citat=odinlundin]Hejsan! Jag ska köpa en videokamera och jag undrar om det är nån som har nån idè på en kamera runt 4000-5000kr.[/citat]

Sony DCR-HC39 (från 4000 på prisjakt.nu) eller HC44 (4500). Om du vill ha 3CCD så finns Panasonic NV-GS180 (5000). Om du behöver en mer ljusstark kamera så får du gå upp till Sony DCR-HC94 (6000).

[citat=StenR][citat=odinlundin]Hejsan! Jag ska köpa en videokamera och jag undrar om det är nån som har nån idè på en kamera runt 4000-5000kr.[/citat]

Sony DCR-HC39 (från 4000 på prisjakt.nu) eller HC44 (4500). Om du vill ha 3CCD så finns Panasonic NV-GS180 (5000). Om du behöver en mer ljusstark kamera så får du gå upp till Sony DCR-HC94 (6000).[/citat]

Hej -jag kollade in prisjakt.nu (hade aldrig sett den sajten förut -bara pricerunner) och råkade kolla in uppgifterna om min kamera (NV-GS11)

-det står en hel del fel -bla att den skulla ha 3CCD - och resentionerna är lite väl goda - trevlig annars

http://prisjakt.nu/produkt.php?e=12501

Hej odinlundin!

Ifall du skulle tänka dig att lägga ut ytterligare 400-500 kr så finns Panasonic NV-GS180. Den har en 3CCD bildsensor samt flera möjligheter på anslutningar bland annat USB 2.0 (om du ej har firewire ingång). Priset ligger runt 5500-5600 kr just nu.

NV-GS180 kan du bland annat köpa på SIBA eller ONOFF

Lycka till med ditt köp!

//Alexander J.D

• 1 month later...

Tackar igen jag såg i en tidning en recension av NV-GS180 och den fick 13/15 och dom sa bra saker om den så den får det nog bli när jag fått ihop lite cash (men man fyller ju år om några dar så då kanske man får ihop en stor den av pengarna hehe)