Jump to content

Lägga upp avsnitt på internet

Hejsanhej

Recommended Posts

Hej alla!

Jag och några till har under en tid nu arbetat på en serie som inte bara är begränsad till film utan även internet. Vi har alltså även en hemsida som bygger vidare på storyn men nu har vi problemet att vi inte har pengar nog att ordna en server eller liknande för att hosta våra filer (ungefär 100-150 mb stora). Jag skulle därför vara mycket tacksam för ställen på internet som kan hosta ens filmer till ett rimligt pris. Jag vill från hemsidan kunna länka direkt till nedladdningen så besökaren slipper gå till någon annan sida (exempelvis You tube eller sprocket) för att där påbörja nedladdningen.

Väldigt tacksam för svar!

Jag är inte alls insatt i hur mkt det kostar för leverantören att ha sådant uppe så det är svårt att svara på vad ett rimligt pris för dom är. Och jag vill gärna komma undan så billigt som möjligt :P men priser under 100:-/månad känns attraktiva (gärna en bra bit).

Om det inte är möjligt och du har koll på hur mkt leverantörer tar för att hosta ca 800 meg så får du gärna dela med dig av hur mkt det kan tänkas kosta så får jag väl fundera över det eller alternativa lösningar.