Squid Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Jag skall snart Animera en kortare film, och i en del så skall jag animera väldigt stel men läckert. Flash passar mig inte och After effects är stört, Så självaste frågan är finns det något lämpligt program som ni kan rekommendera efter denna bristfälliga beskrivningen? 0 Quote
ressigören Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Om du söker hittar du nog väldigt mycket, men det första som dyker upp i mitt huvud är "Monkey Jam". 0 Quote
pld Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Moho verkar vara ett bra program. Kostar inte så mycket heller, 746 kronor! Nån som använder/har använt Moho och och kan berätta lite om det? Här är sidan: http://www.lostmarble.com/moho/ /Jesper 0 Quote
ressigören Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Har bara testat Moho i typ två minuter än så länge, men första intrycket är att det är trevligt. Jag vet inte hur bra funktioner är osv, men det verkar som ett schysst program. Jäkligt inspirerande! Det är precis vad jag behöver... 0 Quote
pld Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Det ser ut att vara bra för en så liten summa pengar men är det lätt att lära sig det? Har du köpt det eller testar du demo? /Jesper 0 Quote
ressigören Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Jag laddade det. Jo, det är nog inte alltför svårt, men det är fortfararande inte simpelt. Och det kräver väldigt lite datorkraft, är väldigt skönt att jobba med, snygg layout. 0 Quote
pld Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Okej, tack. Men först gör man en film med programet sedan kan man väl importera in det i sitt redigeringsprogram? /Jesper 0 Quote
ressigören Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Det går att exportera till .avi eller .mov (Quicktime-fil) bland annat. 0 Quote
swempa Posted June 15, 2006 Posted June 15, 2006 Squid: Försök dig på med after effects utan att lägga ned efter 20 minuter killen! Övning ger färdighet har jag hört talas om innan... 0 Quote
Hwagang Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 -Jag upptäckte att Magix 10 har Stopmotion funktion. Det går att ställa in om den ska ta en bild /frame eller en bild /två osv. Bara att koppla dv-kameran till firewire och sätta kameran på stativ... den nerladdningsbara "e-versionen" kostar under 500 spänn. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.