TessanK Posted May 30, 2006 Posted May 30, 2006 Länge sedan jag redigerade och har glömt bort. Finns det i premiere att man automatiskt gör så att ljudet gör en fade ut och fade in? Har inte hittat den. Finns i de flesta program. Vad ska ljudet ligga på (nivån), 12 -6? Tack! 0 Quote
filmpro Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 cross fade i audio transitions tror jag. Annars kan du ju bara keya ner ljudet på volume i effects fönstret eller om du har premiere pro 2 så kan du i tidslinjen klicka fram två keys och sedan dra ner ljudet i slutet /början 0 Quote
Rogge Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 [citat=TessanK]Vad ska ljudet ligga på (nivån), 12 -6?[/citat] Det beror på vem som skall ha det. Om du skall skicka det till någon tv-station så har dom svaret. Skall du använda materialet privat eller till något annat så skall du se till att ljudet aldrig går över -6 dB för att unvika distortion. Jag använder Hard Limiter i Adobe Audition för att limitera ljudet. Då sjunker inte ljudnivån, däremot så stiger den inte över det värde man sätter Hard Limiter på och därmed förhindrar man distortion. 0 Quote
Recommended Posts