Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som orkar förklara hur man ens gör i blender 3D. Jag fattar ingenting alltså... Men man kan väl göra filmer eller? Och hur buyter man bild? Hur börjar man ens att göra t.ex. ett hus? Snälla svara! Jag behäver HJÄLP!

Postad

Korven: Det ÄR inte lätt med 3D program.

Har hållt på i ca 6 månader och har en hel del att lära mig kan jag tillägga!

Kolla manualen till programmet, sök på google.se efter "Blender 3D Tutorials" och du får en jäkla massa träffar, garanterat!

Postad

adda någon meshform och moddelera med och färglägg... mer än dom grunderna kan jag tyvärr inte skriva utan att att följden skulle bli utslitna fingertoppar och skrivkramp, kort sagt, det tar för lång tid att förklara allt! du tycker säkert jag är jobbig, det tyckte jag de andra var mot mig när jag skulle lära mig i blender, men googla och öva! för vidare information får du allt specificera frågan lite mer exakt om vad du vill veta!

Postad

Annars kan man börja med att läsa tutorials med recept på hur man gör t ex: en pingvin eller liknande. Finns på Wikibooks. Och så måste man ha tålamod när man grejar i 3d program. Annars kan det lätt hända att modellen spårar ur.

Om du söker ett svenskt blenderforum så kan du gå in här och bli medlem.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...