Jump to content

Film Institute of Technology, Hollywood, L.A.

estberg
 Share

Recommended Posts

http://www.mi.edu/programs/fit.htm

Funderar på att söka dit. Som jag ser det:

1. Det ligger i Hollywood. Bättre sätt att känna på branschen finns inte.

2. Musikprogrammen som skolan erbjuder är ansedda som ett utav landets främsta.

3. Ser man på examensjobben som finns upplagda så verkar det som att studenterna verkligen lär sig en hel del trots att utbildningen är relativt kort (ca 6 mån)

4. Man får arbeta med både 16, 35 och HD.

5. Det är personligen precis den nisch jag är ute efter (regi/producent inom musikvideoprod. och reklamfilm)

Nu vill jag höra vad ni tycker.

[citat=estberg]http://www.mi.edu/programs/fit.htm

Funderar på att söka dit. Som jag ser det:

1. Det ligger i Hollywood. Bättre sätt att känna på branschen finns inte.

2. Musikprogrammen som skolan erbjuder är ansedda som ett utav landets främsta.

3. Ser man på examensjobben som finns upplagda så verkar det som att studenterna verkligen lär sig en hel del trots att utbildningen är relativt kort (ca 6 mån)

4. Man får arbeta med både 16, 35 och HD.

5. Det är personligen precis den nisch jag är ute efter (regi/producent inom musikvideoprod. och reklamfilm)

Nu vill jag höra vad ni tycker.[/citat]

Nu är det ju inte så att bara för att de ligger i Hollywood så kommer du få glassa runt med en massa stjärnor och "känna" in industrin på det sättet man kanske först tror. Rent produktionsmässigt ligger inte mycket kvar i Hollywood, utan området i sig är ganska skabbigt och den enda industrikänsla man får kommer från rena turisttjafs. Men visst det låter jävligt intressant.

Nej den är inte csn-berättigad, visste inte att Hollywoodskolan var det. Den har dock regiutbildning som fokus och den ligger inte i Hollywood, utan på en plats där det faktsikt görs film och bra film dessutom och där har du nog lättare att bygga upp ett kontaktnät än i Hollywood, eftersom det finns folk i alla nivåer. Dessutom har det väldigt bra rykte och är känd över hela världen och bra anknytning till festivalerna som hålls i Canada. Men du behöver absolut inte, det var bara ett förslag...

aha, såg inte att den hade en regiutbildning. nja Vancouver är väl helt okej. men jag vill känna på atmosfären i Hollywood. tror det kommer att ge mig väldigt mycket personligen i avseende om filmbranschen är värt att köra på eller inte.