Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.mi.edu/programs/fit.htm

Funderar på att söka dit. Som jag ser det:

1. Det ligger i Hollywood. Bättre sätt att känna på branschen finns inte.

2. Musikprogrammen som skolan erbjuder är ansedda som ett utav landets främsta.

3. Ser man på examensjobben som finns upplagda så verkar det som att studenterna verkligen lär sig en hel del trots att utbildningen är relativt kort (ca 6 mån)

4. Man får arbeta med både 16, 35 och HD.

5. Det är personligen precis den nisch jag är ute efter (regi/producent inom musikvideoprod. och reklamfilm)

Nu vill jag höra vad ni tycker.

Postad

[citat=estberg]http://www.mi.edu/programs/fit.htm

Funderar på att söka dit. Som jag ser det:

1. Det ligger i Hollywood. Bättre sätt att känna på branschen finns inte.

2. Musikprogrammen som skolan erbjuder är ansedda som ett utav landets främsta.

3. Ser man på examensjobben som finns upplagda så verkar det som att studenterna verkligen lär sig en hel del trots att utbildningen är relativt kort (ca 6 mån)

4. Man får arbeta med både 16, 35 och HD.

5. Det är personligen precis den nisch jag är ute efter (regi/producent inom musikvideoprod. och reklamfilm)

Nu vill jag höra vad ni tycker.[/citat]

Nu är det ju inte så att bara för att de ligger i Hollywood så kommer du få glassa runt med en massa stjärnor och "känna" in industrin på det sättet man kanske först tror. Rent produktionsmässigt ligger inte mycket kvar i Hollywood, utan området i sig är ganska skabbigt och den enda industrikänsla man får kommer från rena turisttjafs. Men visst det låter jävligt intressant.

Postad

Nej självklart inte. Jag räknar snarare med att det är svårare att lyckas där på plats än någon annanstans. Möjligheterna finns, men det finns också en helt annan konkurrens.

Postad

varför skulle jag kolla in Vancouver Film School istället? den är varken 1. csn-berättigad, 2. ligger i Hollywood eller 3. har någon utbildning som fokuserar på regi

Postad

Nej den är inte csn-berättigad, visste inte att Hollywoodskolan var det. Den har dock regiutbildning som fokus och den ligger inte i Hollywood, utan på en plats där det faktsikt görs film och bra film dessutom och där har du nog lättare att bygga upp ett kontaktnät än i Hollywood, eftersom det finns folk i alla nivåer. Dessutom har det väldigt bra rykte och är känd över hela världen och bra anknytning till festivalerna som hålls i Canada. Men du behöver absolut inte, det var bara ett förslag...

Postad

aha, såg inte att den hade en regiutbildning. nja Vancouver är väl helt okej. men jag vill känna på atmosfären i Hollywood. tror det kommer att ge mig väldigt mycket personligen i avseende om filmbranschen är värt att köra på eller inte.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...