Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=j3n5]Panasonic och Sony ska tydligan sammarbeta kring en ny standard för format..

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200605/11/20060511140817_MKF834/20060511140817_MKF834.dbp.asp

/jens...[/citat]

Mycket intressant... låt oss hoppas att standarden inte begränsar sig till just dvd-kameror och utan också specar formatet för hårddisk/minnekorts-kameror och dator på en gång. Formatet på på fil borde ju vara detsamma så att det sen går att bränna själv för att spela upp på CD/DVD/HD-DVD/Blueray-spelare.

Jag tror att HVC i förkortningen HVCHD står för Advanced Video Coding, dvs helt enkelt H.264-kodad video i HD-upplösning, se t ex http://www.dvd-guides.com/content/view/143/59/.

Postad

Jag älskar H.264 det är helt klart bäst för mina behov då jag har internet som mitt media, men att ha H.264 som inspelad film i en kamera? Kommer man kunna klippa eller lägga RT effekter utan en dator med minst 8 CPU kärnor och dedicerad hårdvara för H.264?

Postad

[citat=barnholdt]Jag älskar H.264 det är helt klart bäst för mina behov då jag har internet som mitt media, men att ha H.264 som inspelad film i en kamera? Kommer man kunna klippa eller lägga RT effekter utan en dator med minst 8 CPU kärnor och dedicerad hårdvara för H.264?[/citat]

Man blir väl tvungen att göra om materialet till något vettigt som man kan klippa i - precis som med HDV (mpeg2). För mig är mpeg2, mpeg4 och H.264 slutformat/distributionsformat. Ingenting jag någonsin kommer att använda för inhämtning av material. Aldrig.

Postad

[citat=mjg][citat=barnholdt]Jag älskar H.264 det är helt klart bäst för mina behov då jag har internet som mitt media, men att ha H.264 som inspelad film i en kamera? Kommer man kunna klippa eller lägga RT effekter utan en dator med minst 8 CPU kärnor och dedicerad hårdvara för H.264?[/citat]

Man blir väl tvungen att göra om materialet till något vettigt som man kan klippa i - precis som med HDV (mpeg2). För mig är mpeg2, mpeg4 och H.264 slutformat/distributionsformat. Ingenting jag någonsin kommer att använda för inhämtning av material. Aldrig.[/citat]

Min formulering som var dålig.. Typ så jag menade, fast jag tänkte inte så långt som dig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...