Gå till innehåll

Kvalité, sp eller lp, gamla kassetter


kalle112

Recommended Posts

Har 3 frågor:

 

1) Vilka inställningar ska jag ha för att jag ska få bästa möjliga kvalité från min DV kamera?

 

2) När ska man använda Short play och long play då man filmar? Jag tänkte spela in en film som kommer o ligga på mellan 15-30 min. Ska jag välja SP eller LP? Vill ha så bra kvalité som möjligt!

 

3) Blir kvalitén på filmen sämre om jag spelar över gamla kassetter?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]1) Vilka inställningar ska jag ha för att jag ska få bästa möjliga kvalité från min DV kamera?[/citat]

Det beror på kamera. Men se till att aldrig filma i Long Play.

 

[citat=kalle112]2) När ska man använda Short play och long play då man filmar? Jag tänkte spela in en film som kommer o ligga på mellan 15-30 min. Ska jag välja SP eller LP? Vill ha så bra kvalité som möjligt![/citat]

Filma inte i Long Play.

 

[citat=kalle112]3) Blir kvalitén på filmen sämre om jag spelar över gamla kassetter?[/citat]

Nej, men låt säga att man spelar över ett band 100 gånger så ökar ju risken för att bandet ev går av och då får man ju inget alls. Däremot är det ju kul att ha kvar det man filmat istället för att spela över det tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...