Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis lagt upp min hemsida igen efter att ha varit nere ett långt tag.

fortfarande lite detaljer som skall fixas

Skulle vara kul med lite feedback på saker o ting

Postad

Varför har du en splashscreen? Det finns ju inga val där så den är onödig i min mening.

Orkar inte kolla kodningen, men eftersom du kör frames så får du se till att robotarna inte hittar innehållssidorna. Samt om någon navigerar in på en innehållssida, bör du ha en länk till startsidan.

Sen tycker jag det gick lite långsamt att ladda, vet inte var du har servern någonstans.

Ytterligare en nackdel är att jag måste scrolla för att se informationen eller länk till att se film. Sitter med 1024x768 i upplösning. För att bottenbannern tar den platsen, och det är väl inte där nere det intressanta finns?

Men rent grafiskt så ser det stilrent och snyggt ut.

Postad

joli91: Nä jag tycker inte att jag postat fel direkt. Finns inget ställa att posta hemsidor av vad jag vet. Eftersom det som finns på sidan handlar om animering så tycker jag det är en utmärkt plats.

Man behöver ju inte vara så konservativ :)

jonkanon: anledningen till att jag har en förstasida "splashscreen" är för att presentera loggan.

Det är ju samma anledning som man har ett intro även om det är en statisk bild

Robotar vet jag inte vad du menar med. förklara dig gärna istället

Jag har min egen server och den är ännu inte färdiginställd. och som sagt så är sidan inte helt färdig än. men tack för kommentarerna

yep lilla farbrorn, jag heter daniel svensson. hej på dig

Postad

en sak till jonkanon är det där med att någon navigerar in direkt på en undersida. Oftast så kan man ju ganska lätt räkna ut genom att titta i adressfältet hur man ska ta sig till sidan. Så det brukar ju inte vara så svårt.

Man måste ju faktiskt inte krångla till saker i onödan tycker jag. Vill ha det hela enkelt.

Dessutom skulle jag tycka att det var störande att ha länkar på varje sida. Både estetiskt och praktiskt. Det är ju lite av poängen med en meny

Postad

jag menade sökrobotorna.

http://www.microsoft.com/robots.txt är ett exempel på ett dokument som berättar för indexrobotorna att dessa sidor inte får indexeras.

microsoft har dock en jättelång lista....

men jag står på mig gällande splashscreenen, men det beror iofs på vilken målgrupp du har. och loggan finns ju på sidan.

jag återkommer senare....

....nu

jo, om det är så att du vill ha en fast navigation och banner i toppen som inte rör sig så går det att lösa med css, då scrollar hela sidan sånär som på några "boxar" som du själv anger. Dessa kan då innehålla både grafik och länkar. Botten bannern rör sig dock med sidan i en sådan lösning, men det är något som jag själv föredrar.

det jag anmärker på är rent det tekniska, innehållet är nice och layouten gillar jag. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...