Freakazoid Postad 23 februari 2006 Postad 23 februari 2006 hej jag har nyss börjat redigera i adobe premiere pro 7,0 och undrar hur man gör eftertexter och texter och pilar i bilden som dom typ gör i " high chapparall" förstår ni vad jag menar? fast eftertexterna e sånna vanliga som rullar uppåt i filmer menar jag.. önskar svar tack! 0 Citera
Joe Hill Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Du måste lägga pilen på det översta spåret. För att pilen ska följa bilen, kan du använda dig av keyframes. Det står ganska bra i den tutorial som följer med programmet hur det funkar. 0 Citera
simonrahnster Postad 2 maj 2006 Postad 2 maj 2006 [citat=sebbe_sjoblom]Men det är ett problem, bilden syns inte när jag spelar upp filmen. Allt som syns är själva filmen och ett kryss uppe i vänstra hörnet i "Monitor"-rutan.[/citat] Låter som du har en äldre version av Adobe Premiere. Antingen får du rendera klippet. Eller under "preference" i någon av programets menyer kan du bocka för "realtidsrendering" Annars kan du hålla nere ALT-knappen medan du drar med tidslinjemarkören. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.