Burton Postad 25 april 2006 Postad 25 april 2006 Hittade den här lilla pjäsen på pricerunner. Antagligen är det ren skit men Priset motiverar mig att köpa den som en "fyllekamera" att leka med utan att behöva bry sig mycket om man skulle råka leka sönder den. Men nu till frågan. Kan man redigera materialet i en dator genom överföringen till ett grafikkort som klarar av att ta emot video-in (Ganska kraftfullt grafikkort) och få ett drägligt resultat? 0 Citera
Stefan_holst Postad 25 april 2006 Postad 25 april 2006 [citat=Burton]Hittade den här lilla pjäsen på pricerunner. Antagligen är det ren skit men Priset motiverar mig att köpa den som en "fyllekamera" att leka med utan att behöva bry sig mycket om man skulle råka leka sönder den. Men nu till frågan. Kan man redigera materialet i en dator genom överföringen till ett grafikkort som klarar av att ta emot video-in (Ganska kraftfullt grafikkort) och få ett drägligt resultat?[/citat] Vaa? Vilken video kamera? Har du tagit in video genom ditt grafikkort förut? Vad har du för mjukvara? Din fråga är en aning oklar. Kan tänka mig fler frågor till dig men orkar inte. Förklara vad du vill och vad du tänkt köpa och har! 0 Citera
Burton Postad 25 april 2006 Författare Postad 25 april 2006 Glömde skicka med länken till kameran! http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/332560/prices Jag har Nvidia Geforce 6600 GT med video in/out 2800 mhz 1GB ram Adobe Premiere pro 1.5 virtual dub osv Kamaren har Effektivt antal pixlar 0.25 Megapixels Totalt antal pixlar 0.27 Megapixels S-Video utgång Ja Komposit (RCA A/V) utgång Ja Hur illa skulle resultat bli vid capture via video-in med denna kamera? Den kostar 228kr :D 0 Citera
Stefan_holst Postad 25 april 2006 Postad 25 april 2006 [citat=Burton]Glömde skicka med länken till kameran! http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/332560/prices Jag har Nvidia Geforce 6600 GT med video in/out 2800 mhz 1GB ram Adobe Premiere pro 1.5 virtual dub osv Kamaren har Effektivt antal pixlar 0.25 Megapixels Totalt antal pixlar 0.27 Megapixels S-Video utgång Ja Komposit (RCA A/V) utgång Ja Hur illa skulle resultat bli vid capture via video-in med denna kamera? Den kostar 228kr :D[/citat] Ja för 228kr så spelar det ju mindre roll om det inte blir jätte bra. Det kan nog tillockmed bli ok för fest. virtual dub plockar säkert ner videon till digital form till mpeg men om du vill redigera dina filmer så är ju DV format bättre. Då vet jag inte om ditt grafikkort är supporterat av Adobe? Du får kolla på deras hemsida. 0 Citera
Christian van Caine Postad 26 april 2006 Postad 26 april 2006 WTF!?!?!?!? En kamera för under 230 spänn?? Som tar filmer???? Nånting måste väl seriöst vara fel med den annonsen! Visserligen är det HI8, men det är ju inte fy fan endå! 0 Citera
DanyaelX Postad 26 april 2006 Postad 26 april 2006 har du t300 spänn som du känner att du absolut måste göra av på något fånigt kul så visst kör hårt för fan.... Nästan så att jag vill köpa en pågrund av den höga BDA faktorn...säkert en 8 av 10 möjliga =) Chris EDIT: Tyvärr har varken NetSuperstore eller InLoco kameran kvar i sitt sortiment... vilket ju suger.. annars hade man ju köppt en =) 0 Citera
jmalmsten Postad 26 april 2006 Postad 26 april 2006 luktar typo' lång väg... kompis hittade nyligen 230gigs hårddisk på pricerunner för runt 20 kr... det visade sig att decimalen hamnat lite snett mellan butiken och pr... 0 Citera
Christian van Caine Postad 27 april 2006 Postad 27 april 2006 Det var vad jag tänkte åsså, så¨jag gick in på en av butikerna, & där vart det billigt ja! ....var ett jävla meck att hitta den though, & väl hittad så såg jag inte hur man skulle kunna lägga nån beställning.... Jäjä, har ingen nytta av den själv, men uppskattar alltid trevliga priser :bire 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.