Guldragge Postad 21 april 2006 Postad 21 april 2006 Är på jakt efter en dv-kamera som jag kan ställa ljudnivå på när jag spelar in. Filmar mycket konserter och vill ha en liten kamera. Har en Sony PC8E som jag kört med i tre år och är extremt nöjd med...bortsett från att jag inte kan ställa in-nivåerna på ljudet.... Får kosta upp mot 20 kkr. Något förslag? Mvh / Ragge 0 Citera
Eric Postad 29 april 2006 Postad 29 april 2006 Jag tror dom flesta kameror för 20.000:- har den funktionen. Men vill du komma ner i pris och storlek så finns det en modell från Canon för drygt 7000:- som man kan ställa ljudnivån på. Det är en MVX25i ..en en-chippare med hyffsad bild. Men har du 20.000 att lägga på en kamera så ska du nog satsa på en semiproffskamera. Även dom är hyffsat små idag. 0 Citera
Alexander J.D Postad 29 april 2006 Postad 29 april 2006 Hej! Sony brukar ju tillverka DV-kameror med manuella ljudinställnings möjligheter på de flesta kamerorna även de lite äldre vad jag vet. Men vad jag vet så har många kameror denna funktion. //Alexander J.D 0 Citera
henrikp Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 Panasonic NV-GS250 har manuella ljudinställningar och suveränt bra bild för pengarna. VIll man lägga runt 20 papp så är väl även modellen över, NV-GS400, tänkbar. I HD-ligan funkar Sony HDR-HC1E utmärkt. 0 Citera
Karamell Postad 14 maj 2006 Postad 14 maj 2006 [citat=henrikp]Panasonic NV-GS250 har manuella ljudinställningar och suveränt bra bild för pengarna. VIll man lägga runt 20 papp så är väl även modellen över, NV-GS400, tänkbar. I HD-ligan funkar Sony HDR-HC1E utmärkt.[/citat] Hur är det med Panasonic NV-GS280 har den också manuella ljudinställningar? 0 Citera
Eric Postad 14 maj 2006 Postad 14 maj 2006 [citat=Karamell]Hur är det med Panasonic NV-GS280 har den också manuella ljudinställningar?[/citat] Skulle blir väldigt förvånad om den inte hade det. Kolla panasonics hemsida! 0 Citera
StenR Postad 14 maj 2006 Postad 14 maj 2006 [citat=Guldragge]Är på jakt efter en dv-kamera som jag kan ställa ljudnivå på när jag spelar in. Filmar mycket konserter och vill ha en liten kamera. Har en Sony PC8E som jag kört med i tre år och är extremt nöjd med...bortsett från att jag inte kan ställa in-nivåerna på ljudet.... Får kosta upp mot 20 kkr. Något förslag?[/citat] I ordning: Sony HDR-HC1, Panasonic GS-500, Canon MVX4i. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.