Jump to content

Liten kamera jag kan ställa in ljudnivåerna på?

Guldragge
 Share

Recommended Posts

Är på jakt efter en dv-kamera som jag kan ställa ljudnivå på när jag spelar in. Filmar mycket konserter och vill ha en liten kamera. Har en Sony PC8E som jag kört med i tre år och är extremt nöjd med...bortsett från att jag inte kan ställa in-nivåerna på ljudet....

Får kosta upp mot 20 kkr.

Något förslag?

Mvh / Ragge

• 2 weeks later...

Jag tror dom flesta kameror för 20.000:- har den funktionen.

Men vill du komma ner i pris och storlek så finns det en modell från Canon för drygt 7000:- som man kan ställa ljudnivån på. Det är en MVX25i ..en en-chippare med hyffsad bild. Men har du 20.000 att lägga på en kamera så ska du nog satsa på en semiproffskamera. Även dom är hyffsat små idag.

• 2 weeks later...

[citat=henrikp]Panasonic NV-GS250 har manuella ljudinställningar och suveränt bra bild för pengarna. VIll man lägga runt 20 papp så är väl även modellen över, NV-GS400, tänkbar. I HD-ligan funkar Sony HDR-HC1E utmärkt.[/citat]

Hur är det med Panasonic NV-GS280 har den också manuella ljudinställningar?

[citat=Guldragge]Är på jakt efter en dv-kamera som jag kan ställa ljudnivå på när jag spelar in. Filmar mycket konserter och vill ha en liten kamera. Har en Sony PC8E som jag kört med i tre år och är extremt nöjd med...bortsett från att jag inte kan ställa in-nivåerna på ljudet....

Får kosta upp mot 20 kkr.

Något förslag?[/citat]

I ordning: Sony HDR-HC1, Panasonic GS-500, Canon MVX4i.